O Nas
- Szczegóły
- Odsłony: 2749
Opis świadczenia:
Gmina zabezpiecza schronienie osobom bezdomnym w ośrodkach wsparcia, tj. w schroniskach lub noclegowniach na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawnych.
Kto może wnioskować o świadczenie:
Wniosek o skierowanie do schroniska lub noclegowni może złożyć osoba bezdomna, tj. osoba niezamieszkująca w lokalu mieszkalnym w rozumieniu przepisów o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy i niezameldowaną na pobyt stały, w rozumieniu przepisów o ewidencji ludności, a także osoba niezamieszkującą w lokalu mieszkalnym i zameldowana na pobyt stały w lokalu, w którym nie ma możliwości zamieszkania.
Pomoc może być także udzielona z urzędu przez pracownika socjalnego, po wyrażeniu zgody przez osobę bezdomną.
Kryteria dochodowe:
Brak kryterium dochodowego.
Na jaki okres:
Decyzje wydaje się na czas ustalony przez kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w porozumieniu ze schroniskiem dla osób bezdomnych / noclegownią wynikającym z indywidualnych potrzeb klienta.
Decyzja wydana jest w ciągu 30 dni od złożenia wniosku, poprzedzona zostaje bezpośrednim skierowaniem osoby bezdomnej do schroniska / noclegowni.
Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:
Wniosek należy złożyć w ośrodku pomocy społecznej właściwych dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy.
Wniosek można złożyć tradycyjnie (papierowo) w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)
Wymagane dokumenty:
- Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy – do wglądu.
- Wniosek osoby lub jej przedstawiciela ustawowego bądź innej osoby, za zgodą osoby zainteresowanej lub jej przedstawiciela ustawowego.
- Dokumenty potwierdzające dochody oraz inne zaświadczenia wykazujące sytuację materialną, bytową i zdrowotną rodziny, w szczególności:
- zaświadczenie albo oświadczenie o wysokości wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia, zawierające informacje o wysokości potrąconej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w części finansowanej przez ubezpieczonego oraz składki na ubezpieczenie chorobowe;
- oświadczenie o dodatkowych dochodach z pracy dorywczej;
- decyzja właściwego organu w sprawie renty, emerytury, świadczenia przedemerytalnego lub zasiłku przedemerytalnego, emerytury pomostowej oraz renty socjalnej;
- orzeczenie komisji do spraw inwalidztwa i zatrudnienia wydanego przed dniem 1 września 1997 r., orzeczenie lekarza orzecznika o niezdolności do pracy, niezdolności do samodzielnej egzystencji, orzeczenie komisji lekarskiej;
- orzeczenie o niepełnosprawności albo orzeczenie o stopniu niepełnosprawności;
- zaświadczenie lekarskie potwierdzające przewlekłą chorobę;
- wyrok sądu lub odcinki przekazów pocztowych w przypadku otrzymywania alimentów;
- zaświadczenie urzędu gminy albo oświadczenie o powierzchni gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych;
- dokument określający status cudzoziemca w Rzeczypospolitej Polskiej;
- oświadczenie o stanie majątkowym.
W toku postępowania administracyjnego Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gostyniu może wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy.
Na potrzeby prowadzonego postępowania MGOPS w Gostyniu potwierdza za zgodność z oryginałem kopię otrzymanych dokumentów. Należy jednak podczas składania wniosku okazać pracownikowi oryginał dokumentu.
Termin załatwienia sprawy:
Udzielenie schronienia następuje przez przyznanie tymczasowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych albo schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni.
Konieczne jest zawarcie kontraktu socjalnego z osobą bezdomną w celu wzmocnienia jej aktywności społecznej, wyjścia z bezdomności i uzyskania samodzielności życiowej.
Podstawa prawna przyznania świadczenia:
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Dokumenty do pobrania:
Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń
- Szczegóły
- Odsłony: 1901
I piętro, pok. nr 106
tel. 65 300 22 41
kierownik zespołu: Honorata Grzemska - Zastępca Kierownika MGOPS
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 44
Do zadań Zespołu Świadczeń Pomocy Społecznej należy w szczególności:
- wstępna weryfikacja postępowań administracyjnych;
- przygotowanie projektów decyzji administracyjnych w zakresie świadczeń przewidzianych w przepisach prawa;
- przygotowanie dokumentacji do wypłaty świadczeń;
- sporządzanie ocen, analiz, informacji i sprawozdań z wykonywanych zadań;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.
- Szczegóły
- Odsłony: 3543
Opis świadczenia:
W przypadku gdy osoba zmarła nie posiada rodziny lub rodzina nie wyraża woli sprawienia pogrzebu tej osobie, zadanie to przejmuje gmina. Sprawienie pogrzebu odbywa się w sposób ustalony przez gminę, zgodnie z wyznaniem zmarłego.
Jeżeli po zmarłej osobie, której gmina zorganizowała pogrzeb, przysługuje zasiłek pogrzebowy z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, wówczas organ zwraca się do tejże jednostki z wnioskiem o pokrycie poniesionych kosztów. Do wniosku należy załączyć wszelkie faktury potwierdzające poniesione wydatki w związku z organizacją pogrzebu.
Jeżeli po zmarłej osobie nie przysługuje zasiłek pogrzebowy z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Ośrodek Pomocy Społecznej może domagać się zwrotu poniesionych kosztów z masy spadkowej.
W przypadku pokrycia kosztów pogrzebu przez gminę poniesione wydatki podlegają zwrotowi z masy spadkowej, jeżeli po osobie zmarłej nie przysługuje zasiłek pogrzebowy.
Koszty świadczenia:
Gmina pokrywa koszty zorganizowania pogrzebu lub jeżeli jest to możliwe koszty są pokrywane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych na wniosek gminy, jako organu, który bezpośrednio zajmuje się pochówkiem.
Kto może wnioskować o świadczenie:
Wniosek o pokrycie kosztów sprawienia pogrzebu może złożyć najbliższa rodzina.
Wniosek o sprawienie pogrzebu i pokrycie kosztów pogrzebu może złożyć także szpital.
Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:
Wniosek należy złożyć w ośrodku pomocy społecznej właściwych dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy.
Wniosek można złożyć tradycyjnie (papierowo) w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)
Wymagane dokumenty:
- wniosek o udzielenie świadczenia
- skrócony odpis aktu zgonu
W toku postępowania administracyjnego Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gostyniu może wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy.
Na potrzeby prowadzonego postępowania MGOPS w Gostyniu potwierdza za zgodność z oryginałem kopię otrzymanych dokumentów. Należy jednak podczas składania wniosku okazać pracownikowi oryginał dokumentu.
Termin załatwienia sprawy:
Udzielenie świadczeń w postaci sprawienia pogrzebu nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.
Podstawa prawna przyznania świadczenia:
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
Dokumenty do pobrania:
Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń
Złóż wniosek on-line:
Wnioski można również złożyć przez Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia.
- Szczegóły
- Odsłony: 927
II piętro, pok. nr 203 i 205
tel. 65 300 22 49, 65 300 22 59
koordynator zespołu: Adam Nowak
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 49
Do zadań Zespołu Wsparcia Rodziny należy w szczególności:
- analiza sytuacji rodziny i środowiska rodzinnego oraz przyczyn kryzysu w rodzinie przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych;
- wzmocnienie roli i funkcji rodziny;
- rozwijanie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych rodziny;
- podniesienie świadomości w zakresie planowania oraz funkcjonowania rodziny;
- pomoc w integracji i dążeniu do reintegracji rodziny;
- przeciwdziałanie marginalizacji i degradacji społecznej rodziny;
- praca socjalna, w tym przeprowadzanie wywiadów środowiskowych;
- kreowanie nowych form pomocy i samopomocy;
- pomoc w opracowaniu, wdrożeniu i monitorowaniu strategii rozwiązywania problemów społecznych, programów celowych i projektów socjalnych;
- realizacja zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, w tym obsługa organizacyjno-techniczna Zespołu Interdyscyplinarnego w Gostyniu;
- realizacja rządowych programów osłonowo – pomocowych;
- współdziałanie z organami i jednostkami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami pozarządowymi, osobami fizycznymi w zakresie realizowanych zadań;
- sporządzanie ocen, analiz, informacji i sprawozdań z wykonywanych zadań;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.
Do zadań Koordynatora Zespołu Wsparcia Rodziny należy w szczególności:
- nadzór nad bieżącym uaktualnianiem bazy danych systemu „POMOST”, w tym sprawdzanie zgodności naniesionych danych przez podległych pracowników;
- doskonalenie metod pracy w Zespole Wsparcia Rodziny;
- nadzorowanie prowadzenia postępowań administracyjnych – sprawdzanie prawidłowości planowanych świadczeń oraz postępowań w ramach procedury „Niebieskie Karty”;
- przygotowanie materiałów określających potrzeby pomocy społecznej oraz wspierania rodziny;
- dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej;
- inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczącej usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
- współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.
Koordynator Zespołu Wsparcia Rodziny sprawuje bezpośredni nadzór nad Zespołem Wsparcia Rodziny.
- Szczegóły
- Odsłony: 4081
Opis świadczenia:
Celem działania Centrum Integracji Społecznej (CIS) jest aktywacja zawodowa i społeczna osób podlegających wykluczeniu społecznemu, które ze względu na swoją sytuację życiową nie mogą własnym staraniem zaspokoić swoich podstawowych potrzeb życiowych, znajdują się w sytuacji powodującej ubóstwo oraz uniemożliwiającej lub ograniczającej uczestnictwo w życiu zawodowym, społecznym i rodzinnym.
CIS realizuję reintegrację zawodową i społeczną przez następujące usługi:
- kształcenie umiejętności pozwalających na pełnienie ról społecznych i osiąganie pozycji społecznych dostępnych osobom niepodlegającym wykluczeniu społecznemu,
- nabywanie umiejętności zawodowych oraz przyuczenie do zawodu, przekwalifikowanie lub podwyższenie kwalifikacji zawodowych,
- naukę planowania życia i zaspokajania potrzeb własnym staraniem, zwłaszcza przez możliwość osiągnięcia własnych dochodów przez zatrudnienie lub działalność gospodarczą,
- uczenie umiejętności i racjonalnego gospodarowania posiadanymi środkami pieniężnymi.
Wysokość świadczenia:
Okres próbny w CIS trwa 1 miesiąc. W okresie próbnym oraz w okresie uczestnictwa w zajęciach uczestnik otrzymuje świadczenie integracyjne w wysokości 120% zasiłku dla bezrobotnych.
Świadczenie integracyjne wypłacane jest przez CIS.
Uczestnik CIS zgłaszany jest przez ośrodek pomocy społecznej do ubezpieczenia zdrowotnego na zasadach określonych w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz innych świadczeń określonych w niniejszej ustawie.
Kto może wnioskować o świadczenie:
Wnioskować o przyjęcie do programu Centrum Integracji Społecznej mogą:
- osoby długotrwale bezrobotne (12 miesięcy rejestracji w PUP w przeciągu 24 miesięcy), w tym także studenci studiów zaocznych,
- niepełnosprawni w stopniu lekkim i umiarkowanym,
- osoby korzystające z pomocy społecznej,
- bezdomni realizujący program wychodzenia z bezdomności,
- osoby uzależnione od alkoholu lub narkotyków po zakończeniu terapii,
- uchodźcy,
- osoby zwalniane z zakładów karnych,
- osoby znajdujące się w ciężkiej sytuacji życiowej, zagrożone wykluczeniem.
Jednakże przyszły uczestnik CIS nie może posiadać prawa do zasiłku dla bezrobotnych, do zasiłku i świadczenia przedemerytalnego, renty strukturalnej, renty z tytułu niezdolności do pracy, emerytury.
Kryteria dochodowe:
Brak kryterium dochodowego.
Na jaki okres:
Okres uczestnictwa w zajęciach w Centrum może trwać do 11 miesięcy. Jeżeli analiza stanu realizacji programu uzasadnia potrzebę przedłużenia okresu uczestnictwa w zajęciach w CIS, także w przypadku tworzenia spółdzielni socjalnej lub podjęcia działalności gospodarczej przez uczestnika zajęć w CIS, kierownik CIS, na wniosek lub po zasięgnięciu opinii pracownika socjalnego CIS, może przedłużyć okres uczestnictwa w zajęciach do 12 miesięcy.
Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:
Wniosek należy złożyć w ośrodku pomocy społecznej właściwych dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy.
Wniosek można złożyć tradycyjnie (papierowo) w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)
Wymagane dokumenty:
- Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy – do wglądu.
- Wniosek o skierowanie do CIS osoby lub jej przedstawiciela ustawowego bądź innej osoby, za zgodą osoby zainteresowanej lub jej przedstawiciela ustawowego.
W toku postępowania administracyjnego Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gostyniu może wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy.
Na potrzeby prowadzonego postępowania MGOPS w Gostyniu potwierdza za zgodność z oryginałem kopię otrzymanych dokumentów. Należy jednak podczas składania wniosku okazać pracownikowi oryginał dokumentu.
Termin załatwienia sprawy:
Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do zasiłku okresowego kończy się wydaniem decyzji administracyjnej w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku wraz z wymaganą dokumentacją. W przypadku konieczności przeprowadzenia szczegółowego postępowania administracyjnego termin załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu.
Decyzję administracyjną o skierowaniu lub odmowie skierowania do CIS, wydaje się po przeprowadzeniu rodzinnego wywiadu środowiskowego. Wywiad przeprowadzany jest w terminie 14 dni roboczych od dnia powzięcia wiadomości o konieczności jego przeprowadzenia. W sprawach niecierpiących zwłoki, wymagających pilnej interwencji pracownika socjalnego ośrodka pomocy społecznej, wywiad przeprowadza się niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia powzięcia wiadomości o potrzebie przyznania świadczenia z pomocy społecznej. Wywiad przeprowadza się w miejscu zamieszkania osoby zainteresowanej lub rodziny albo w miejscu jej pobytu. Celem tej czynności jest zdiagnozowanie sytuacji życiowej rodziny/osoby ubiegającej się o przyznanie pomocy, tj. jej sytuacji osobistej, rodzinnej, zawodowej, materialnej, zdrowotnej etc.
Podstawa prawna przyznania świadczenia:
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z dnia 13 czerwca 2003r. o zatrudnieniu socjalnym
Dokumenty do pobrania:
Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń
Złóż wniosek on-line:
Wnioski można również złożyć przez Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia.
- Szczegóły
- Odsłony: 30524
Dyżury specjalistów
Gostyń, ul. Wrocławska 250 (Budynek MGOPS):
Radca prawny - Maciej Dehmel
Z porad prawnych mogą korzystać klienci pobierający świadczenia z pomocy społecznej z MGOPS w Gostyniu.
W celu uzyskania informacji o terminie dyżuru Radcy prawnego prosimy o kontakt 65 572 01 11, 65 300 22 40, 65 300 22 60.
Gostyń, ul. Fabryczna 1 (Budynek ZGKIM):
Psycholog – Patrycja Bulińska – Maciejewska
poniedziałek - od godz. 14.00 do 19.00
Specjalista terapii uzależnień od alkoholu – Justyna Kowalska
środa - od godz. 16.00 do 20.00
Sesje terapeutyczne dla osób z problemem przemocy, uzależnionych od alkoholu i członków ich rodzin
– zapisy pod numerem telefonu 604 456 864 – terapeuta ds. uzależnień – Czesława Nowak
- Szczegóły
- Odsłony: 1930
Opis świadczenia:
Dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu stanowi składnik dodatku mieszkaniowego i jest finansowany ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.
Wysokość świadczenia:
Wysokość dodatku mieszkaniowego powiększonego o dopłatę do czynszu stanowi 75% miesięcznego czynszu opłacanego przez najemcę, jednak nie więcej niż 1500 zł.
Wysokość dopłaty do czynszu stanowi różnicę między wysokością dodatku mieszkaniowego powiększonego o tę dopłatę a wysokością dodatku mieszkaniowego ustaloną zgodnie z art.6 ustawy o dodatkach mieszkaniowych.
Kto może wnioskować o świadczenie:
Dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu przysługuje wyłącznie najemcy lub podnajemcy lokalu mieszkalnego.
Nie jest przyznawany osobom zamieszkującym własne mieszkanie.
Kryteria dochodowe:
Oprócz dokumentów potrzebnych do przyznania dodatku mieszkaniowego (zwykłego) muszą zostać spełnione łącznie poniższe warunki:
- średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego najemcy w okresie 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku, jest co najmniej o 25% niższy, niż średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego najemcy osiągnięty w 2019 r.
- wnioskodawca najmował lub podnajmował lokal mieszkalny przed dniem 14 marca 2020 r.
- wnioskodawcy nie przysługiwał wcześniej dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę.
Na jaki okres:
Dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu przyznaje się na wniosek osoby uprawnionej do dodatku, w drodze decyzji administracyjnej na okres 6 miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożenia wniosku.
W przypadku gdy osoba ubiegająca się o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu posiada prawo do dodatku mieszkaniowego na podstawie decyzji wcześniejszej – decyzja wcześniejsza ulega skróceniu.
Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego powiększonego o dopłatę do czynszu klient może złożyć tylko jeden raz.
Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:
Dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu przyznaje się na wniosek złożony nie później niż do dnia 31 marca 2021 r.
Wniosek należy złożyć w ośrodku pomocy społecznej, właściwym dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy.
Wniosek należy złożyć w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)
Wymagane dokumenty:
- wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego potwierdzony przez zarządcę domu z adnotacją "Wniosek o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu"
- oświadczenie o średnim miesięcznym dochodzie przypadającym w 2019 r. na jednego członka gospodarstwa domowego ubiegającego się o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu (pobierz druk).
- oświadczenie o spełnianiu przez ubiegającego/ubiegającą się o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu warunków (pobierz druk).
- Dokumenty potwierdzające wysokość miesięcznego czynszu opłaconego przez ubiegającego się o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu:
- za miesiąc, w którym składany jest wniosek o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu - jeżeli czynsz jest niższy albo równy czynszowi według stanu na dzień 14 marca 2020 r.
- według stanu na dzień 14 marca 2020 r. (jeżeli czynsz ten jest niższy od czynszu opłacanego za miesiąc, w którym składany jest wniosek).
- deklaracja o wysokości dochodów z okresu pełnych trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku wraz z zaświadczeniami potwierdzającymi dochody uzyskane w ww. okresie
- rachunek za energię elektryczną za ostatni okres rozliczeniowy (dotyczy osób, których lokal nie jest wyposażony w instalację c.o., c.w. i gaz przewodowy)
ZAŁĄCZNIKI:
- aneks ze składnikami czynszu określający wysokość opłat za ostatni miesiąc (miesiąc, w którym składany jest wniosek)
- oświadczenie właściciela/zarządcy lokalu o wyposażeniu lokalu (dotyczy najemców lokali mieszkalnych, którzy płacą czynsz zgodnie z zawartą umową najmu)
- w przypadku osób uzyskujących dochody ze stosunku pracy, umów o pracę, umów zlecenia lub o dzieło - zaświadczenie od pracodawcy potwierdzające wysokość dochodów wypłaconych w okresie ostatnich 3 m-cy, dochód brutto, to jest przychód pomniejszony o składki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe oraz po odliczeniu kosztów uzyskania przychodu
- w przypadku emerytów i rencistów - odcinki z trzech ostatnich miesięcy lub decyzja organu przyznającego rentę/emeryturę BRUTTO poprzedzających datę złożenia wniosku.
- w przypadku osób otrzymujących alimenty - wyrok sądu o wysokości otrzymywanych alimentów lub odcinki o wysokości alimentów z trzech ostatnich miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku lub oświadczenie o wysokości alimentów dobrowolnych,
- w przypadku osób otrzymujących świadczenia rodzinne z Ośrodka Pomocy Społecznej, wystarczy wpisać wysokość dochodu, suma z 3 miesięcy, pracownik Ośrodka zweryfikuje podane kwoty
- osoby bezrobotne – nie przedkładamy zaświadczenia z Powiatowego Urzędu Pracy, pracownik OPS pozyskuje te dane
- studenci - zaświadczenie z uczelni potwierdzające wysokość pobieranego stypendium
- W sytuacji, gdy osoba nie jest zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy - własnoręczne oświadczenie o tym, że nie jest zarejestrowana, z adnotacją, czy w okresie ostatnich trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku osiągnęła dochód z prac dorywczych, bądź uzyskała pomoc finansową od innych osób.
- jeżeli w lokalu mieszkalnym zamieszkuje osoba niepełnosprawna poruszająca się na wózku lub osoba niepełnosprawna której niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju - orzeczenie Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności
- w przypadku właścicieli domów jednorodzinnych i właścicieli lokali mieszkalnych do wniosku należy dołączyć: akt notarialny (ksero) – oryginał do wglądu, rachunki za wodę, śmieci, kanalizację,
- w przypadku właścicieli domów jednorodzinnych oświadczenie osoby ubiegającej się albo zaświadczenie organu właściwego w sprawie wydania pozwolenia na budowę, potwierdzające powierzchnię użytkową w tym łączną powierzchnię pokoi i kuchni oraz wyposażenie techniczne domu (w Starostwie Powiatowym)
- w przypadku właścicieli lokali mieszkalnych wniosek potwierdza upoważniona osoba z zarządu wspólnoty mieszkaniowej, w przypadku małych wspólnot mieszkaniowych (brak zarządu) powierzchnię użytkową lokalu, w tym łączną powierzchnię pokoi i kuchni oraz wyposażenie techniczne domu potwierdza właściciel lub współwłaściciele nieruchomości
- oświadczenie o tym, czy ryczałt za brak w lokalu centralnego ogrzewania, i/lub centralnie ciepłej wody, i/lub instalacji gazu ziemnego (dostarczanego z zewnętrznego źródła) należy przesyłać na konto zarządcy lokalu
Termin załatwienia sprawy:
Decyzja w sprawie dodatku mieszkaniowego powiększonego o dopłatę do czynszu powinna być wydana w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku oraz doręczona wnioskodawcy i zarządcy lub osobie uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny.
Termin wypłaty świadczenia:
Dodatek mieszkaniowy wypłaca się, w terminie do dnia 10 każdego miesiąca z góry, zarządcy domu lub osobie uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkalny.
Podstawa prawna przyznania świadczenia:
Ustawa z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
Dokumenty do pobrania:
- wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
- oświadczenie o średnim miesięcznym dochodzie przypadającym w 2019 r. na jednego członka gospodarstwa domowego ubiegającego się o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu
- oświadczenie o spełnianiu warunków przez ubiegającego/ubiegającą się o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu
- oświadczenie o uzyskiwanych dochodach w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku
- zaświadczenie o dochodach za ostatnie 3 miesiące
- oświadczenie właściciela domu jednorodzinnego
- informacja zarządcy lub właściciela
- prośba o przekazanie świadczeń na konto bankowe
Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń
- Szczegóły
- Odsłony: 2422
I piętro, pok. nr 107
tel. 65 300 22 57
Do zadań Koordynatora ds. Ochrony Danych Osobowych należy w szczególności:
- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, a także doradzanie ww. podmiotom w sprawie ochrony danych osobowych;
- monitorowanie przestrzegania RODO oraz innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
- udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania;
- współpraca z organem nadzorczym – Urzędem Ochrony Danych Osobowych;
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w RODO oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO oraz innych przepisów;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.
- Szczegóły
- Odsłony: 58463
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej tel.: 65 572 01 11 lub 65 300 22 40
|
Numery bezpośrednie | Pracownicy |
65 300 22 60 65 300 22 40 |
Zespół Obsługi Klientów Monika Zagata |
65 300 22 41 |
Zespół Świadczeń Pomocy Społecznej Dagmara Rozwora |
65 300 22 58 |
Koordynator Działu Pomocy Społecznej Dorota Frost |
65 300 22 42 65 300 22 43 |
Zespół Wsparcia Środowiskowego i Instytucjonalnego Katarzyna Siemowska |
65 300 22 47 |
Zespół Wsparcia i Interwencji Ewa Ziemlińska |
65 300 22 48 |
Zespół Wsparcia i Interwencji Hanna Fibner |
65 300 22 44 |
Z-ca Kierownika MGOPS Honorata Grzemska |
65 300 22 45 |
Kierownik MGOPS Karina Mietlińska |
65 300 22 46 |
Koordynator ds. komputeryzacji pomocy społecznej Karol Marciniak |
65 300 22 49 |
Koordynator Zespółu Wsparcia Rodziny Adam Nowak |
65 300 22 49 65 300 22 53 |
Zespół Wsparcia Rodziny Natalia Miler Anna Kasprzak |
65 300 22 50 |
Stanowisko ds. Kadr i Płac Iwona Kędziora |
65 300 22 51 |
Główny Księgowy Izabela Orzechowska |
65 300 22 52 |
Zespół Księgowości Gabriela Sołtysiak |
65 300 22 54 |
Świadczenia Rodzinne Katarzyna Tomczak Świadczenia Rodzinne, Monika Skrzypczak |
65 300 22 55 |
Świadczenia Rodzinne, Fundusz Alimentacyjny Ewelina Dolata Świadczenia Rodzinne, Fundusz Alimentacyjny, Ewa Wachowiak |
65 300 22 57 |
Koordynator ds. Ochrony Danych Osobowych Monika Leśniarek |
65 300 22 45 |
Zespół Interdyscyplinarny
|
- Szczegóły
- Odsłony: 5332
Opis świadczenia:
Dzienny Dom “Senior+” w Gostyniu jest ośrodkiem wsparcia dziennego, zapewniający pomoc i aktywizację społeczną. Seniorzy mają możliwość nawiązać i podtrzymać relacje społeczne oraz rozwijać swoje zainteresowania. Placówka dysponuje 50 miejscami, zapewnia usługi od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30. Dla osób, które mają trudności w poruszaniu się Dzienny Dom “Senior+” zapewnia dowóz.
Odpłatność za pobyt w dziennym domu:
Wysokość ponoszonych opłat jest uzależniona od sytuacji dochodowej uczestnika.
Osoby zainteresowane mogą skorzystać z wyżywienia. Koszt dziennego posiłku określa kierownik DDS+.
Szczegółowe zasady ponoszenia odpłatności za pobyt w Dziennym Domu „Senior +” ustalane są na podstawie uchwały Nr XXX/380/21 Rady Miejskiej w Gostyniu z dnia 23 września 2021 r. w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w Dziennym Domu "Senior+" w Gostyniu.
Kto może wnioskować o świadczenie:
O skierowanie do Dziennego Domu „Senior +” w Gostyniu mogą wnioskować osoby nieaktywne zawodowo w wieku 60+, będące mieszkańcami gminy Gostyń.
Kryteria dochodowe:
Brak kryterium dochodowego.
Na jaki okres:
Okres, na jaki jest osoba kierowana do dziennego domu ustalany jest indywidualnie.
Termin przyjęcia do dziennego domu ustala kierownik dziennego domu w porozumieniu z osobą kierowaną lub jej opiekunem.
Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:
Wniosek należy złożyć w ośrodku pomocy społecznej właściwych dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy.
Wniosek można złożyć tradycyjnie (papierowo) w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)
lub online przez Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia.
Wymagane dokumenty:
- Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy – do wglądu.
- Wniosek osoby ubiegającej się o skierowanie do dziennego domu
- Dokumenty potwierdzające dochody oraz inne zaświadczenia wykazujące sytuację materialną, bytową i zdrowotną rodziny, w szczególności:
- zaświadczenie albo oświadczenie o wysokości wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia, zawierające informacje o wysokości potrąconej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w części finansowanej przez ubezpieczonego oraz składki na ubezpieczenie chorobowe;
- oświadczenie o dodatkowych dochodach z pracy dorywczej;
- decyzja właściwego organu w sprawie renty, emerytury, świadczenia przedemerytalnego lub zasiłku przedemerytalnego, emerytury pomostowej oraz renty socjalnej;
- orzeczenie komisji do spraw inwalidztwa i zatrudnienia wydanego przed dniem 1 września 1997 r., orzeczenie lekarza orzecznika o niezdolności do pracy, niezdolności do samodzielnej egzystencji, orzeczenie komisji lekarskiej;
- orzeczenie o stopniu niepełnosprawności;
- wyrok sądu lub odcinki przekazów pocztowych w przypadku otrzymywania alimentów;
- zaświadczenie urzędu gminy albo oświadczenie o powierzchni gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych;
- oświadczenie o stanie majątkowym.
W toku postępowania administracyjnego ośrodek może wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy.
Na potrzeby prowadzonego postępowania ośrodek potwierdza za zgodność z oryginałem kopię otrzymanych dokumentów. Należy jednak podczas składania wniosku okazać pracownikowi oryginał dokumentu.
Termin załatwienia sprawy:
Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do zasiłku okresowego kończy się wydaniem decyzji administracyjnej w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku wraz z wymaganą dokumentacją. W przypadku konieczności przeprowadzenia szczegółowego postępowania administracyjnego termin załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu.
Decyzję administracyjną o przyznaniu lub odmowie przyznania świadczenia, wydaje się po przeprowadzeniu rodzinnego wywiadu środowiskowego. Wywiad przeprowadzany jest w terminie 14 dni roboczych od dnia powzięcia wiadomości o konieczności jego przeprowadzenia. W sprawach niecierpiących zwłoki, wymagających pilnej interwencji pracownika socjalnego ośrodka pomocy społecznej, wywiad przeprowadza się niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia powzięcia wiadomości o potrzebie przyznania świadczenia z pomocy społecznej. Wywiad przeprowadza się w miejscu zamieszkania osoby zainteresowanej lub rodziny albo w miejscu jej pobytu. Celem tej czynności jest zdiagnozowanie sytuacji życiowej rodziny/osoby ubiegającej się o przyznanie pomocy, tj. jej sytuacji osobistej, rodzinnej, zawodowej, materialnej, zdrowotnej etc.
Podstawa prawna przyznania świadczenia:
Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Dokumenty do pobrania:
- wniosek o pomoc
- oświadczenie o stanie majątkowym
- zaświadczenie o zarobkach
- oświadczenie o wynagrodzeniu
- oświadczenie o powierzchni gospodarstwa rolnego
- oświadczenie o opłacaniu składki na ubezpieczenie społeczne rolników
- inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do zasiłku
Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń
Złóż wniosek on-line:
Wnioski można również złożyć przez Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia.
- Szczegóły
- Odsłony: 1762
I piętro, pok. nr 109
tel. 65 300 22 46
Do zadań Koordynatora ds. Komputeryzacji Pomocy Społecznej należy w szczególności:
- administracja serwerów, komputerów i urządzeń w sieci komputerowej;
- audyt, instalacja i aktualizacja systemów komputerowych i oprogramowania na komputerach;
- archiwizacja danych, administracja baz danych;
- planowanie i zakup nowego sprzętu komputerowego, części do modernizacji, systemów i oprogramowania oraz materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek;
- dokonywanie zakupów niezbędnego wyposażenia do prowadzenia bieżącej działalności i organizowanie naprawy lub modernizacji sprzętu komputerowego;
- bieżąca pomoc i szkolenie pracowników w zakresie pracy w systemach i programach użytkowych;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.