O Nas
- Szczegóły
- Odsłony: 2266
II pięto, pok. nr 201, 202, 205 i 209
tel. 65 300 22 47 i 65 300 22 48 - Zespól Wsparcia i Interwencji
tel. 65 300 22 42 i 65 300 22 43 - Zespół Wsparcie Środowiskowego i Instytucjonalnego
koordynator: Dorota Frost
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 58
Do zadań Działu Pomocy Społecznej należy w szczególności:
- realizacja zadań zawartych w ustawie o pomocy społecznej;
- realizacja zadań zawartych w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- realizacja zadań zawartych w ustawie o przeciwdziałaniu przemocy domowej;
- realizacja zadań zawartych w ustawie o ochronie zdrowia psychicznego;
- realizacja zadań zawartych w ustawie o świadczeniach rodzinnych;
- realizacja zadań zawartych w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;
- realizacja zadań zawartych w ustawie o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.
Do zadań Zespołu Wsparcia i Interwencji oraz Zespołu Wsparcia Środowiskowego i Instytucjonalnego należy w szczególności:
- zapobieganie trudnym sytuacjom życiowym przez podejmowanie działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem;
- wspieranie osób i rodzin w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia niezbędnych potrzeb i umożliwienie im życia w warunkach odpowiadających godności człowieka;
- umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości;
- prowadzenie postępowań administracyjnych, w tym przyznawanie i wypłacanie przewidzianych ustawami świadczeń;
- praca socjalna, w tym przeprowadzanie wywiadów środowiskowych;
- analiza i ocena zjawisk rodzących zapotrzebowanie na różne formy świadczeń;
- realizacja zadań wynikających z rozeznanych potrzeb społecznych;
- kreowanie nowych form pomocy i samopomocy;
- opracowanie, realizacja i koordynowanie projektów finansowanych ze środków unijnych, a także z innych źródeł;
- współdziałanie z organami i jednostkami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami pozarządowymi, osobami fizycznymi w zakresie realizowanych zadań;
- sporządzanie ocen, analiz, informacji i sprawozdań z wykonywanych zadań;
- kierowanie do placówek dziennych i całodobowych;
- organizowanie usług środowiskowych;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.
Do zadań Zespołu Wsparcia Środowiskowego i Instytucjonalnego, oprócz zadań określonych powyżej, należy także:
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o:
- świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych usług opiekuńczych;
- kierowanie do domów pomocy społecznej, ustalanie odpłatności za pobyt osób w domach oraz ustalanie odpłatności osób zobowiązanych;
- kierowanie do Dziennego Domu Senior + w Gostyniu;
- kierowanie do Środowiskowego Domu Samopomocy w Gostyniu;
Do zadań Koordynatora Działu Pomocy Społecznej należy w szczególności:
- nadzór nad bieżącym uaktualnianiem bazy danych systemu „POMOST”;
- doskonalenie metod pracy w podległych zespołach;
- nadzorowanie postępowań w zakresie świadczeń prowadzonych przez pracowników socjalnych;
- współdziałanie z pracownikami Ośrodka przy opracowaniu i realizacji planu dochodów i wydatków;
- przygotowanie materiałów określających potrzeby pomocy społecznej;
- dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
- pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
- inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczącej usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
- współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.
Koordynator Działu Pomocy Społecznej sprawuje bezpośredni nadzór nad Zespołem Wsparcia i Interwencji oraz Zespołem Wsparcia Środowiskowego i Instytucjonalnego.
- Szczegóły
- Odsłony: 1811
Opis świadczenia:
Bon energetyczny ma zapewnić wsparcie finansowe osobom o niskich dochodach, a także uchronić je przed ubóstwem energetycznym.
Wysokość świadczenia:
Wysokość bonu jest uzależniona od źródła ogrzewania.
Bazowe kwoty bonu:
- 300 zł w skali roku dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
- 400 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 2-3 osobowych,
- 500 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
- 600 zł w skali roku dla gospodarstw domowych co najmniej 6 osobowych.
W przypadku gdy główne źródło ogrzewania danego gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną i jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków do dnia 1 kwietnia 2024 r albo po tym dniu – w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, bon energetyczny przyznaje się w wysokości
- 600 zł w skali roku dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
- 800 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 2-3 osobowych,
- 1000 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
- 1200 zł w skali roku dla gospodarstw domowych co najmniej 6 osobowych.
Kto może wnioskować o świadczenie:
Jedynym warunkiem do otrzymania bonu energetycznego jest spełnienie kryterium dochodowego.
Kryteria dochodowe:
- 2500,00 zł - gospodarstwo jednoosobowe
- 1700,00 zł - gospodarstwo wieloosobowe
W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, bon enrgetyczny przysługuje w wysokości różnicy pomiędzy kwotą dodatku, a kwotą przekroczenia – tzw. zasada „złotówka za złotówkę”.
Jeżeli wysokość dodatku, ustalona według tej zasady będzie niższa niż 20 zł, dodatek ten nie przysługuje.
Na jaki okres:
Jednorazowo w roku na okres 1 lipca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r.
Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:
Wniosek należy złożyć do 30 września 2024 roku w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)
lub internetowo przez ePUAP, profil zaufany jednak taki wniosek musi być opatrzony podpisem elektronicznym bądź uwierzytelniony profilem zaufanym.
Wniosek złożony po 30 września 2024 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Jak podpisać elektronicznie dokument:
1. Wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany.
2. Kliknij START, następnie wybież opcję do podpisania dokumentu w formacie .pdf i kliknij DALEJ.
3. Kliknij przycisk PODPISZ LUB SPRAWDŹ DOKUMENT
4. Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij WYBIERZ DOKUMENT Z DYSKU albo przeciągnij plik myszką.
5. Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk PODPISZ.
6. Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
7. Kliknij PODPISZ PROFILEM ZAUFANYM i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
8. Gdy dokument zostanie poprawnie podpisany kliknij przycisk POBIERZ z wygenerowanym nowym plikiem PDF, w którym zawarty będzie twój podpis elektroniczny.
Dlaczego musisz podpisać PDFa profilem zaufanym? A nie tylko sam list do Urzędu? Wynika to z uchwały NSA z 6 grudnia 2021 r. (sygn. akt I FPS 2/21). Sędziowie orzekli:
„Zgodnie z art. 57 § 1 w zw. z art. 46 § 1 pkt 4 oraz art. 12b § 1 i art. 46 § 2a i 2b ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, ze zm.), skargę stanowiącą załącznik do formularza pisma ogólnego, podpisanego podpisem zaufanym, przesłanego przez platformę ePUAP, należy uznać za podpisaną jedynie wówczas, gdy została ona odrębnie podpisana podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.”
W przeciwnym razie wniosek uznaje się za niepodpisany.
Jak wysłać wniosek o bon energetyczny:
1. Pobierz wniosek wraz załącznikami poniżej oraz przygotuj dodatkowe dokumenty
2. Wypełnij dokładnie wniosek wraz z załącznikami i je podpisz.
3. Zeskanuj wniosek, załączniki i dodatkowe dokumenty do formatu PDF.
4. WAŻNE! Zeskanowane dokumenty należy podpisać elektronicznie (opis powyżej)
5. Wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne i wybierz WYŚLIJ PISMO OGÓLNE.
6. Zaloguj się używając profilu zaufanego, e-dowodu lub portalu bankowego.
7. W formularzu wybierz urząd lub instytucję, do której składasz pismo – MIEJSKO-GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W GOSTYNIU
8. Uzupełnij pozostałe wymagane pola formularza oraz jako załącznik dołącz zeskanowany i podpisany elektronicznie wniosek z załącznikami i innymi dokumentami.
9. Wyślij formularz.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o bon energetyczny określony przez ministra właściwego do spraw energii udostępniony w Biuletynie Informacji Publicznej
- zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące wysokość innych dochodów niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych wart. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991r. O podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczące każdego członka rodziny;
- inne dokumenty potwierdzające spełnianie warunków będących przedmiotem wniosku.
Termin załatwienia sprawy:
Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do świadczenia kończy się wydaniem informacji.
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu bonu energetycznego na wskazany adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku.
Termin wypłaty świadczenia:
Bon energetyczny wypłacany jest niezwłocznie po jego przyznaniu.
Podstawa prawna przyznania świadczenia:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska
Dokumenty do pobrania:
- wniosek o przyznanie bonu energetycznego
- oświadczenie o dochodach nieopodatkowanych
- oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego
Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń
- Szczegóły
- Odsłony: 4414
Rejony z podanymi pracownikami socjalnymi obsługującymi je
oraz spisem miejscowości i ulic podlegających im.
Rejon A p. Hanna Fibner email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 65 300 22 48 Gostyń ulice:
|
Rejon B p. Paweł Wałkiewicz email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 65 300 22 48
Aleksandrowo Bogusławki Bronisławki Brzezie Dusina Gaj Gostyń ulice:
Kosowo Kunowo Malewo Miranowo Ostrowo Siemowo Stankowo Stary Gostyń Tworzymirki Witoldowo |
Rejon C p. Małgorzata Ratajczak email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 65 300 22 48
Dalabuszki Gostyń ulice:
Huby Pijanowskie Krajewice Leciejewo Osowo Sikorzyn Stężyca Szczodrochowo Ziółkowo |
Rejon D p. Emilia Kulak email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 65 300 22 48 Czachorowo Czajkowo Daleszyn Gola Gostyń ulice:
Klony Markowo Otówko Płaczkowo |
Rejon F p. Ewa Ziemlińska email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 65 300 22 47 Gostyń ulice:
|
- Szczegóły
- Odsłony: 1967
parter, pok. nr 3 i 4
tel. 65 300 22 54 - Świadczenia Rodzinne
tel. 65 300 22 55 - Fundusz Alimentacyjny oraz Dodatki Mieszkaniowe i Energetyczne
kierownik zespołu: Honorata Grzemska - Zastępca Kierownika MGOPS
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 44
Do zadań Działu Zabezpieczenia Społecznego należy w szczególności:
- realizacja zadań zawartych w ustawie o świadczeniach rodzinnych;
- realizacja zadań zawartych w ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci;
- realizacja zadań zawartych w ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
- realizacja zadań zawartych w ustawie o dodatkach mieszkaniowych;
- realizacja zadań zawartych w ustawie Prawo energetyczne;
- realizacja zadań w zawartych w ustawie o systemie oświaty w zakresie pomocy materialnej dla uczniów;
- ściąganie należności w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- realizacja zadań zawartych w ustawie o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.
Do zadań Zespołu Świadczeń Społecznych, Stanowisk ds. Funduszu Alimentacyjnego, Stanowiska ds. Dodatków Mieszkaniowych i Energetycznych oraz Pomocy Materialnej dla Uczniów należy w szczególności:
- prowadzenie postępowań administracyjnych, w tym przygotowanie projektów decyzji administracyjnych w zakresie świadczeń przewidzianych w przepisach prawa;
- przygotowanie dokumentacji do wypłaty świadczeń;
- sporządzanie ocen, analiz, informacji i sprawozdań z wykonywanych zadań;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.
- Szczegóły
- Odsłony: 408
Opis świadczenia:
Świadczenie pielęgnacyjne na nowych zasadach mogą otrzymać osoby, które sprawują opiekę nad osobami z niepełnosprawnościami w wieku do ukończenia 18. roku życia.
Jedną z najważniejszych wprowadzonych zmian jest możliwość łączenia aktywności zawodowej, bez żadnych ograniczeń z pobieraniem świadczenia pielęgnacyjnego. Oznacza to, że po zmianach świadczenie pielęgnacyjne będzie przysługiwać rodzicom lub osobom uprawnionym opiekującym się dziećmi z niepełnosprawnościami w wieku do ukończenia 18 r. życia, bez jakichkolwiek ograniczeń lub limitów w zakresie podejmowania zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej. Ponadto świadczenie pielęgnacyjne będzie przysługiwać również w sytuacji, gdy opiekun dziecka w wieku do ukończenia 18 r. życia ma ustalone prawo do własnej emerytury lub renty lub innego świadczenia emerytalno-rentowego.
Po ukończeniu 18 roku życia osoba z niepełnosprawnością lub jej przedstawiciel będzie mógł ubiegać się o świadczenie wspierające z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
ŚWIADCZENIE PIELĘGNACYJNE NA NOWYCH ZASADACH
|
Świadczenie pielęgnacyjne – do 31.12.2023 |
Świadczenie pielęgnacyjne od 1.01.2024 |
Osoby uprawnione |
|
|
Termin |
na czas nieokreślony, chyba że orzeczenie o niepełnosprawności zostało wydane na czas określony |
|
Warunki |
|
|
Kwota świadczenia |
jednakowa wysokość świadczenia, waloryzowana każdego roku w styczniu |
wysokość świadczenia pielęgnacyjnego, zostanie podwyższona o 100% na drugą i każdą kolejną osobę, nad którą sprawowana jest opieka (nie dotyczy dyrektorów placówki opieki zastępczej) |
Świadczenie nie przysługuje jeśli: |
osoba wymagająca opieki:
na osobę wymagającą opieki
|
osoba wymagająca opieki:
|
Wygaśnięcie prawa następuje |
|
z chwilą śmierci osoby wymagającej opieki świadczenie wypłacane będzie również
|
Wysokość świadczenia:
Świadczenie pielęgnacyjne przysługuje w wysokości 2 988,00 zł miesięcznie.
Opiekunowi pobierającemu świadczenie pielęgnacyjne sprawującemu opiekę nad więcej niż jednym dzieckiem w wieku do ukończenia 18. roku życia legitymującym się odpowiednim orzeczeniem o niepełnosprawności, zostaje podwyższona wysokość świadczenia pielęgnacyjnego o 100% na drugą i każdą kolejną osobę, nad którą sprawowana jest opieka – warunkiem jest złożenie wniosku przez opiekuna o podwyższenie świadczenia pielęgnacyjnego.
Kwota świadczenia pielęgnacyjnego podlega corocznej waloryzacji od dnia 1 stycznia.
Kto może wnioskować o świadczenie:
Świadczenie pielęgnacyjne przysługuje:
- matce albo ojcu
- innym osobom, na których zgodnie z przepisami ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy, ciąży obowiązek alimentacyjny, a także małżonkom,
- opiekunowi faktycznemu dziecka
- rodzinie zastępczej, osobie prowadzącej rodzinny dom dziecka, dyrektorowi placówki opiekuńczo-wychowawczej, dyrektorowi regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej albo dyrektorowi interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego
Jeżeli sprawują opiekę nad osobą w wieku do ukończenia 18. roku życia, legitymującą się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
Zarejestrowanie w powiatowym urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy lub posiadanie statusu bezrobotnego nie ma wpływu na uprawnienie do świadczenia pielęgnacyjnego.
Świadczenie pielęgnacyjne nie przysługuje gdy:
- osoba sprawująca opiekę ma ustalone prawo do specjalnego zasiłku opiekuńczego, świadczenia pielęgnacyjnego lub zasiłku dla opiekuna, o którym mowa w ustawie z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów;
- osoba wymagająca opieki została umieszczona lub przebywa w domu pomocy społecznej, zakładzie opiekuńczo-leczniczym, zakładzie pielęgnacyjno-opiekuńczym, placówce zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, o której mowa w przepisach o pomocy społecznej, zakładzie karnym, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym albo schronisku dla nieletnich;
- osoba wymagająca opieki jest uprawniona za granicą do świadczenia na pokrycie wydatków związanych z opieką, chyba że przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub dwustronne umowy o zabezpieczeniu społecznym stanowią inaczej;
- na osobę wymagającą opieki inna osoba jest uprawniona za granicą do świadczenia na pokrycie wydatków związanych z opieką, chyba że przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub dwustronne umowy o zabezpieczeniu społecznym stanowią inaczej;
- na osobę wymagającą opieki jest ustalone prawo do specjalnego zasiłku opiekuńczego, prawo do świadczenia pielęgnacyjnego lub prawo do zasiłku dla opiekuna, o którym mowa w ustawie z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu
i wypłacie zasiłków dla opiekunów.
Uwaga:
Osoby sprawujące opiekę nad dzieckiem w wieku do ukończenia 18 r. życia, które pobierają już świadczenie pielęgnacyjne przyznane im zgodnie z aktualnymi przepisami i które chcą po 31 grudnia 2023 r. otrzymać świadczenie pielęgnacyjne na nowych zasadach, muszą złożyć nowy wniosek o to świadczenie z jednoczesnym oświadczeniem
o rezygnacji ze „starego”, dotychczas otrzymywanego świadczenia pielęgnacyjnego.
Kryteria dochodowe:
Brak kryterium dochodowego.
Na jaki okres:
Na okres ważności orzeczenia o niepełnosprawności, ale nie dłużej niż do 18 roku życia.
Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:
Wniosek należy złożyć w ośrodku pomocy społecznej, właściwym dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy.
Wniosek można złożyć tradycyjnie (papierowo) w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia pielęgnacyjnego.
- Orzeczenie o niepełnosprawności lub o znacznym stopniu niepełnosprawności dziecka.
- Inne dokumenty, w tym oświadczenia niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia pielęgnacyjnego.
Termin załatwienia sprawy:
Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do świadczenia kończy się wydaniem decyzji administracyjnej w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku wraz z wymaganą dokumentacją. W przypadku konieczności przeprowadzenia szczegółowego postępowania administracyjnego termin załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu.
Termin wypłaty świadczenia:
Świadczenie pielęgnacyjne wypłaca się w okresach miesięcznych.
Podstawa prawna przyznania świadczenia:
Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
Dokumenty do pobrania:
- wniosek o ustalenie prawa do świadczenia pielęgnacyjnego
- formularz dotyczący pobytu za granicą
- inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia
Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń
Złóż wniosek on-line:
Wnioski można również złożyć przez Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia.
- Szczegóły
- Odsłony: 3169
Rejony z podanymi pracownikami socjalnymi obsługującymi je
oraz spisem miejscowości i ulic podlegających im.
Rejon H p. Agnieszka Domagała email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 65 300 22 42 Wszystkie miejscowości z terenu Gminy Gostyń oraz Gostyń ulice:
|
Rejon I p. Marlena Felicjańska email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 65 300 22 43 Gostyń ulice:
|
Rejon J p. Katarzyna Siemowska email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 65 300 22 42 Gostyń ulice:
|
- Szczegóły
- Odsłony: 1962
I piętro, pok. nr 110, 111 i 112
tel. 65 300 22 50 - Kadry i Płace
tel. 65 300 22 52 - Księgowość
Główny Księgowy: Izabela Orzechowska
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 51
Do zadań Działu Finansowego należy w szczególności:
- realizacja zadań zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie o rachunkowości;
- realizacja zadań zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie o finansach publicznych;
- realizacja zadań zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie kodeks pracy;
- realizacja zadań zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie o pracownikach samorządowych;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.
Do zadań Zespołu Księgowości i stanowiska do spraw kadr i płac należy w szczególności:
- prowadzenie ewidencji mającej na celu liczbowe ujęcie w księgach rachunkowych stanów składników majątkowych (aktywa) i źródeł ich pochodzenia (pasywa);
- dostarczanie niezbędnych w zarządzaniu działalnością statutową jednostki informacji o stanie majątkowym i finansowym oraz o wynikach i ekonomicznych skutkach procesów gospodarczych realizowanych w sferze wewnętrznej i zewnętrznej;
- weryfikowanie i kompletowanie dokumentów księgowych stwierdzających fakt dokonania operacji oraz rejestracja czynności w księgach rachunkowych w celu sporządzania sprawozdań finansowych, budżetowych, podatkowych i statystycznych oraz różnych możliwych do uzyskania z zasobów ewidencji księgowej informacji na użytek zewnętrzny i wewnętrzny;
- przestrzeganie polityki finansowej w oparciu o zasady gospodarki finansowej obowiązującej jednostki budżetowe;
- opracowywanie i nadzór nad realizacją planu finansowego;
- organizowanie i realizowanie systemu wypłat pracowniczych w obrębie jednostki;
- regulowanie zatrudnienia i współorganizowanie procesów rekrutacyjnych i naboru;
- prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy i prowadzeniem akt osobowych pracowników;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.
- Szczegóły
- Odsłony: 22131
Czas pracy ośrodka
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej pracuje w dni robocze w następujących godzinach:
- Poniedziałek
- 7.00 - 15.00
- Wtorek
- 7.00 - 15.00
- Środa
- 7.00 - 15.00
- Czwartek
- 7.00 - 15.00
- Piątek
- 7.00 - 15.00
UWAGA!!!
Bezpośrednia obsługa Klientów odbywa się:
w poniedziałki od 7.30 do 15.30
od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 14.30
Przyjmowanie interesantów
Kierownik Ośrodka, a w razie jego nieobecności zastępca kierownika Ośrodka przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 7.00 do 15.00
Gostyń, ul. Wrocławska 250.
Numery kont bankowych
Obsługę bankową prowadzi BNP Paribas Bank Polska S.A.
Numery kont bankowych MGOPS dla wpłacających:
Wpłaty z tytułu *:
- odpłatności za usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
- odpłatność za pobyt w Domu Pomocy Społecznej,
- nienależnie pobranych świadczeń
dokonywać należy na rachunek bankowy: 66 1600 1462 1817 8830 1000 0001
Wpłaty z tytułu *:
- należności wyegzekwowanych od dłużników alimentacyjnych z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz zaliczki alimentacyjnej
dokonywać należy na rachunek bankowy: 39 1600 1462 1817 8830 1000 0002
*) dokonując wpłat należy w tytule podać imię i nazwisko, kogo i czego dotyczy wpłata
- Szczegóły
- Odsłony: 3162
Opis świadczenia:
Dodatek osłonowy ma zapewnić wsparcie finansowe osobom o niskich dochodach, a także uchronić je przed ubóstwem energetycznym.
Wysokość świadczenia:
Wysokość dodatku jest uzależniona od źródła ogrzewania.
Bazowe kwoty dodatku:
- 228,80 zł w skali roku dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
- 343,20 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 2-3 osobowych,
- 486,20 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
- 657,80 zł w skali roku dla gospodarstw domowych co najmniej 6 osobowych.
W przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, pieco-kuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, świadczenie jest podwyższone i dopłata wynosi:
- 286,00 zł w skali roku dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
- 429,00 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 2-3 osobowych,
- 607,75 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
- 822,25 zł w skali roku dla gospodarstw domowych co najmniej 6 osobowych.
Kto może wnioskować o świadczenie:
Jedynym warunkiem do otrzymania dodatku osłonowego jest spełnienie kryterium dochodowego.
Kryteria dochodowe:
- 2100,00 zł - gospodarstwo jednoosobowe
- 1500,00 zł - gospodarstwo wieloosobowe
W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, dodatek osłonowy przysługuje w wysokości różnicy pomiędzy kwotą dodatku, a kwotą przekroczenia – tzw. zasada „złotówka za złotówkę”.
Jeżeli wysokość dodatku, ustalona według tej zasady będzie niższa niż 20 zł, dodatek ten nie przysługuje.
Na jaki okres:
Jednorazowo w roku na okres 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r.
Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:
Wniosek należy złożyć do 30 kwietnia 2024 roku w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)
lub internetowo przez ePUAP, profil zaufany jednak taki wniosek musi być opatrzony podpisem elektronicznym bądź uwierzytelniony profilem zaufanym.
Wniosek złożony po 30 kwietnia 2024 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Jak podpisać elektronicznie dokument:
1. Wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany.
2. Kliknij START, następnie wybież opcję do podpisania dokumentu w formacie .pdf i kliknij DALEJ.
3. Kliknij przycisk PODPISZ LUB SPRAWDŹ DOKUMENT
4. Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij WYBIERZ DOKUMENT Z DYSKU albo przeciągnij plik myszką.
5. Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk PODPISZ.
6. Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
7. Kliknij PODPISZ PROFILEM ZAUFANYM i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
8. Gdy dokument zostanie poprawnie podpisany kliknij przycisk POBIERZ z wygenerowanym nowym plikiem PDF, w którym zawarty będzie twój podpis elektroniczny.
Dlaczego musisz podpisać PDFa profilem zaufanym? A nie tylko sam list do Urzędu? Wynika to z uchwały NSA z 6 grudnia 2021 r. (sygn. akt I FPS 2/21). Sędziowie orzekli:
„Zgodnie z art. 57 § 1 w zw. z art. 46 § 1 pkt 4 oraz art. 12b § 1 i art. 46 § 2a i 2b ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, ze zm.), skargę stanowiącą załącznik do formularza pisma ogólnego, podpisanego podpisem zaufanym, przesłanego przez platformę ePUAP, należy uznać za podpisaną jedynie wówczas, gdy została ona odrębnie podpisana podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.”
W przeciwnym razie wniosek uznaje się za niepodpisany.
Wymagane dokumenty:
- wniosek określony w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i środowiska z dnia 16 stycznia 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku osłonowego.
- zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące wysokość innych dochodów niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych wart. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczące każdego członka rodziny;
- inne dokumenty potwierdzające spełnianie warunków będących przedmiotem wniosku.
Termin załatwienia sprawy:
Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do świadczenia kończy się wydaniem informacji.
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku osłonowego na wskazany adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku.
Termin wypłaty świadczenia:
Dodatek osłonowy wypłacany jest jednorazowo w terminie do dnia 30 czerwca 2024 r.
Podstawa prawna przyznania świadczenia:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska
Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 stycznia 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku osłonowego
Dokumenty do pobrania:
Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń
- Szczegóły
- Odsłony: 2800
Rejony z podanymi asystentami rodziny obsługującymi je oraz spisem miejscowości i ulic podlegających im.
Rejon A p. Dominika Mikołajczyk email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 65 300 22 49
Aleksandrowo Gostyń ulice:
Huby Pijanowskie |
- Szczegóły
- Odsłony: 2004
parter, pok. nr 1 oraz I piętro, pok. nr 101
tel. 65 300 22 60, 65 300 22 40
kierownik zespołu: Honorata Grzemska - Zastępca Kierownika MGOPS
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 44
Do zadań Zespołu Obsługi Klientów należy w szczególności:
- kompleksowa obsługa klientów w ramach realizowanych zadań ustawowych;
- udzielanie informacji o zadaniach Ośrodka, a także innych organów i instytucji, mających wpływ na skierowany wniosek klienta;
- kierowanie klientów do odpowiednich pracowników lub organów i instytucji;
- ewidencjonowanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.