Rejony z podanymi pracownikami socjalnymi obsługującymi je

oraz spisem miejscowości i ulic podlegających im.

 

 

Rejon H

p. Agnieszka Domagała
specjalista pracy socjalnej

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 42

 

Wszystkie miejscowości
z terenu Gminy Gostyń 
oraz

Gostyń ulice:

  • Energetyka
  • Gustawa i Edmunda Potworowskich
  • Jana Bzdęgi
  • Jana Kasprowicza
  • Juliusza Kossaka
  • Ks. Jana Twardowskiego
  • Letnia
  • Mieczysława Hejnowicza
  • Mikołaja Reja
  • Młynarska
  • Nowe Wrota
  • Ogrodowa
  • Os. Gawrony
  • Os. Słoneczne
  • Plac Karola Marcinkowskiego
  • Podgórna
  • Poznańska
  • Robotnicza
  • Sądowa
  • Siewna
  • Sportowa
  • Szczepana Kaczmarka
  • Ślusarska
  • Św. Floriana
  • Towarowa
  • Wacława Boratyńskiego
  • Wandy Modlibowskiej
  • Wąska
  • Wichrowa
  • Wielkopolska
  • Willowa
  • Wiosenna
  • Władysława Broniewskiego
  • Władysława Kołomłockiego
  • Wojska Polskiego
  • Wrocławska
  • Zygmunta Psarskiego

 

 

Rejon I

p. Marlena Felicjańska
starszy pracownik socjalny

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 43

 

Gostyń ulice:
  • 1 Maja
  • Adama Konarzewskiego
  • Adama Mickiewicza
  • Aleksandra Fredy
  • Biała
  • Bolesława Chrobrego
  • Bolesława Prusa
  • Bernarda Śliwińskiego
  • Boczna
  • Cukrownicza
  • Dusińska
  • Edmunda Bojanowskiego
  • Elizy Orzeszkowej
  • Emilii Plater
  • Fabryczna
  • Folwarczna
  • Gen. Dezyderego Chłapowskiego
  • Gen. Stanisława Rozwtorowskiego
  • Gen. Stanisława Taczaka
  • Górna
  • Hipolita Niestrawskiego
  • Ireny Stablewskiej
  • Jana Kochanowskiego
  • Jana Matejki
  • Jana Pawła II
  • Jesienna
  • Jesionowa
  • Jędrzeja Moraczewskiego
  • Józefa Zybera
  • Juliusza Słowackiego
  • Kacza
  • Kościelna
  • Leszczyńska
  • Leśna
  • Lipowa
  • Łazienna
  • Łąkowa
  • Mariana Orłonia
  • Mieszka I
  • Na Fosie
  • os.700 lecia
  • Pionierska
  • Piotra Laurentowskiego
  • Podleśna
  • Polna
  • Przemysława II
  • Przy Dworcu
  • Spokojna
  • Stanisława Helsztyńskiego
  • Tarninowa
  • Topolowa
  • Władysława Łokietka
  • Wojciecha Długoraja
  • Zacisze
  • Zachodnia
  • Zielona

Rejon J

p. Katarzyna Siemowska
starszy specjalista pracy socjalnej

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 42

 

Gostyń ulice:
  • 27 stycznia
  • Agrestowa
  • Brzoskwiniowa
  • Czereśniowa
  • Dolna
  • Droga do Klasztoru
  • Europejska
  • Gen. Władysława Sikorskiego
  • Graniczna
  • Henryka Sienkiewicza
  • Hutnika
  • Ireny Stachowskiej
  • Jagodowa
  • Jeżynowa
  • Juliana Tuwima
  • Kolejowa
  • Krańcowa
  • Kręta
  • Krótka
  • Ks. Franciszka Olejniczaka
  • Łącznikowa
  • Malinowa
  • Mariana Węclewicza
  • Marii Konopnickiej
  • Młyńska
  • Morelowa
  • Mostowa
  • Nad Kanią
  • Okrężna
  • Orzechowa
  • Parkowa
  • Podzamcze
  • Porzeczkowa
  • Powstańców Wlkp.
  • Poziomkowa
  • Przy Farze
  • Rynek
  • Rzeczna
  • Stanisława Mikołajczyka
  • Starogostyńska
  • Strzelecka
  • Tkacka
  • Torfowa
  • Truskawkowa
  • Wincentego Dabińskiego
  • Wincentego Witosa
  • Wiosny Ludów
  • Wiśniowa
  • Witolda Gombrowicza
  • Władysława Reymonta
  • Zamkowa

 

 

I piętro, pok. nr 110, 111 i 112
tel. 65 300 22 50 - Kadry i Płace
tel. 65 300 22 52 - Księgowość
 

Główny Księgowy: Izabela Orzechowska
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 51

 

Do zadań Działu Finansowego należy w szczególności:

  • realizacja zadań zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie o rachunkowości;
  • realizacja zadań zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie o finansach publicznych;
  • realizacja zadań zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie kodeks pracy;
  • realizacja zadań zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie o pracownikach samorządowych;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Do zadań Zespołu Księgowości i stanowiska do spraw kadr i płac należy w szczególności:

  • prowadzenie ewidencji mającej na celu liczbowe ujęcie w księgach rachunkowych stanów składników majątkowych (aktywa) i źródeł ich pochodzenia (pasywa);
  • dostarczanie niezbędnych w zarządzaniu działalnością statutową jednostki informacji o stanie majątkowym i finansowym oraz o wynikach i ekonomicznych skutkach procesów gospodarczych realizowanych w sferze wewnętrznej i zewnętrznej;
  • weryfikowanie i kompletowanie dokumentów księgowych stwierdzających fakt dokonania operacji oraz rejestracja czynności w księgach rachunkowych w celu sporządzania sprawozdań finansowych, budżetowych, podatkowych i statystycznych oraz różnych możliwych do uzyskania z zasobów ewidencji księgowej informacji na użytek zewnętrzny i wewnętrzny;
  • przestrzeganie polityki finansowej w oparciu o zasady gospodarki finansowej obowiązującej jednostki budżetowe;
  • opracowywanie i nadzór nad realizacją planu finansowego;
  • organizowanie i realizowanie systemu wypłat pracowniczych w obrębie jednostki;
  • regulowanie zatrudnienia i współorganizowanie procesów rekrutacyjnych i naboru;
  • prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy i prowadzeniem akt osobowych pracowników;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Czas pracy ośrodka

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej pracuje w dni robocze w następujących godzinach:

Poniedziałek
7.00 - 15.00
Wtorek
7.00 - 15.00
Środa
7.00 - 15.00
Czwartek
7.00 - 15.00
Piątek
7.00 - 15.00

 

UWAGA!!!

Bezpośrednia obsługa Klientów odbywa się:

w poniedziałki od 7.30 do 15.30

od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 14.30

 

 

Przyjmowanie interesantów

Kierownik Ośrodka, a w razie jego nieobecności zastępca kierownika Ośrodka przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 7.00 do 15.00

Gostyń, ul. Wrocławska 250.

 

 

Numery kont bankowych

Obsługę bankową prowadzi BNP Paribas Bank Polska S.A.

Numery kont bankowych MGOPS dla wpłacających:

Wpłaty z tytułu *:

  • odpłatności za usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi,
  • odpłatność za pobyt w Domu Pomocy Społecznej,
  • nienależnie pobranych świadczeń

dokonywać należy na rachunek bankowy:  66 1600 1462 1817 8830 1000 0001

 

Wpłaty z tytułu *:

  • należności wyegzekwowanych od dłużników alimentacyjnych z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz zaliczki alimentacyjnej

dokonywać należy na rachunek bankowy:  39 1600 1462 1817 8830 1000 0002

*) dokonując wpłat należy w tytule podać imię i nazwisko, kogo i czego dotyczy wpłata

 

 

Opis świadczenia:

Dodatek osłonowy ma zapewnić wsparcie finansowe osobom o niskich dochodach, a także uchronić je przed ubóstwem energetycznym.

 

Wysokość świadczenia:

Wysokość dodatku jest uzależniona od źródła ogrzewania.
Bazowe kwoty dodatku:

  • 228,80 zł w skali roku dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
  • 343,20 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 2-3 osobowych,
  • 486,20 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
  • 657,80 zł w skali roku dla gospodarstw domowych co najmniej 6 osobowych.

W przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, pieco-kuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi, wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, świadczenie jest podwyższone i dopłata wynosi:

  • 286,00 zł w skali roku dla gospodarstw domowych jednoosobowych,
  • 429,00 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 2-3 osobowych,
  • 607,75 zł w skali roku dla gospodarstw domowych 4-5 osobowych,
  • 822,25 zł w skali roku dla gospodarstw domowych co najmniej 6 osobowych.

 

Kto może wnioskować o świadczenie:

Jedynym warunkiem do otrzymania dodatku osłonowego jest spełnienie kryterium dochodowego.

 

Kryteria dochodowe:

  • 2100,00 zł - gospodarstwo jednoosobowe
  • 1500,00 zł - gospodarstwo wieloosobowe

W przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, dodatek osłonowy przysługuje w wysokości różnicy pomiędzy kwotą dodatku, a kwotą przekroczenia – tzw. zasada „złotówka za złotówkę”.
Jeżeli wysokość dodatku, ustalona według tej zasady będzie niższa niż 20 zł, dodatek ten nie przysługuje.

 

Na jaki okres:

Jednorazowo w roku na okres 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r.

 

Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:

Wniosek należy złożyć do 30 kwietnia 2024 rokuMiejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)
lub internetowo przez ePUAP, profil zaufany jednak taki wniosek musi być opatrzony podpisem elektronicznym bądź uwierzytelniony profilem zaufanym.

Wniosek złożony po 30 kwietnia 2024 r. pozostawia się bez rozpoznania.  

 

Jak podpisać elektronicznie dokument:

1. Wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany.
2. Kliknij START, następnie wybież opcję do podpisania dokumentu w formacie .pdf i kliknij DALEJ.
3. Kliknij przycisk PODPISZ LUB SPRAWDŹ DOKUMENT
4. Dodaj z dysku lokalnego dokument PDF (plik) – kliknij WYBIERZ DOKUMENT Z DYSKU albo przeciągnij plik myszką.
5. Po poprawnym dodaniu dokumentu, kliknij przycisk PODPISZ.
6. Gdy otworzy się strona profilu zaufanego, zaloguj się na swoje konto (jeżeli twój profil zaufany był założony przez bankowość elektroniczną, przy logowaniu wybierz logotyp swojego banku).
7. Kliknij PODPISZ PROFILEM ZAUFANYM i postępuj zgodnie z komunikatami na ekranie.
8. Gdy dokument zostanie poprawnie podpisany kliknij przycisk POBIERZ z wygenerowanym nowym plikiem PDF, w którym zawarty będzie twój podpis elektroniczny.

Dlaczego musisz podpisać PDFa profilem zaufanym? A nie tylko sam list do Urzędu? Wynika to z uchwały NSA z 6 grudnia 2021 r. (sygn. akt I FPS 2/21). Sędziowie orzekli:
„Zgodnie z art. 57 § 1 w zw. z art. 46 § 1 pkt 4 oraz art. 12b § 1 i art. 46 § 2a i 2b ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, ze zm.), skargę stanowiącą załącznik do formularza pisma ogólnego, podpisanego podpisem zaufanym, przesłanego przez platformę ePUAP, należy uznać za podpisaną jedynie wówczas, gdy została ona odrębnie podpisana podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.”
W przeciwnym razie wniosek uznaje się za niepodpisany.

 

Wymagane dokumenty:

  • wniosek określony w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i środowiska z dnia 16 stycznia 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku osłonowego.
  • zaświadczenia lub oświadczenia dokumentujące wysokość innych dochodów niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych wart. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, dotyczące każdego członka rodziny;
  • inne dokumenty potwierdzające spełnianie warunków będących przedmiotem wniosku.

 

Termin załatwienia sprawy:

Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do świadczenia kończy się wydaniem informacji.
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku osłonowego na wskazany adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku.

 

Termin wypłaty świadczenia:

Dodatek osłonowy wypłacany jest jednorazowo w terminie do dnia 30 czerwca 2024 r.
 

Podstawa prawna przyznania świadczenia:

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego

Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków

Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych

Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska

Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 stycznia 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku osłonowego

 

Dokumenty do pobrania:

Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń

 

 

 

Rejony z podanymi asystentami rodziny obsługującymi je oraz spisem miejscowości i ulic podlegających im.

 

Rejon A

p. Dominika Mikołajczyk
młodszy asystent rodziny

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 65 300 22 49

 

Aleksandrowo
Bogusławki
Bronisławki
Brzezie
Czachorowo
Czajkowo
Dusina
Gaj
Gola

Gostyń ulice:

  • ul. 1 Maja
  • os. 700-lecia
  • ul. Adama Konarzewskiego
  • ul. Adama Mickiewicza
  • ul. Agrestowa
  • ul. Aleksandra Fredry
  • ul. 27 Stycznia
  • ul. Bernarda Śliwińskiego
  • ul. Boczna
  • ul. Bolesława Chrobrego
  • ul. Bolesława Prusa
  • ul. Brzoskwiniowa
  • ul. Cukrownicza
  • ul. Czereśniowa
  • ul. Droga do Klasztoru
  • ul. Dusińska
  • ul. Edmunda Bojanowskiego
  • ul. Energetyka
  • ul. Emilii Plater
  • ul. Elizy Orzeszkowej
  • ul. Fabryczna
  • os. Gawrony
  • ul. Gen. Dezyderego Chłapowskiego
  • ul. Gen. Stanisława Taczaka
  • ul. Gen. Stanisława Rostworowskiego
  • ul. Gen. Władysława Sikorskiego
  • ul. Górna
  • ul. Graniczna
  • ul. Gustawa i Edmunda Potworowskich
  • ul. Henryka Sienkiewicza
  • ul. Hipolita Niestrawskiego
  • ul. Hutnika
  • ul. Jagodowa
  • ul. Jana Bzdęgi
  • ul. Jana Kochanowskiego
  • ul. Jana Matejki
  • ul. Jana Pawła II
  • ul. Jesionowa
  • ul. Józefa Zybera
  • ul. Juliana Tuwima
  • ul. Juliusza Kossaka
  • ul. Juliusza Słowackiego
  • ul. Kacza
  • ul. Kolejowa
  • ul. Kościelna
  • ul. Kręta
  • ul. Ks. Franciszka Olejniczaka
  • ul. Ks. Jana Twardowskiego
  • ul. Leszczyńska
  • ul. Łazienna
  • ul. Łącznikowa
  • ul. Łąkowa
  • ul. Marii Konopnickiej
  • ul. Mariana Orłonia
  • ul. Mieczysława Hejnowicza
  • ul. Mieszka I
  • ul. Młynarska
  • ul. Młyńska
  • ul. Morelowa
  • ul. Mostowa
  • ul. Na Fosie
  • ul. Nad Kanią
  • ul. Nowe Wrota
  • ul. Ogrodowa
  • ul. Orzechowa
  • ul. Parkowa
  • ul. Pionierska
  • ul. Piotra Laurentowskiego
  • Plac Karola Marcinkowskiego
  • ul. Podgórna
  • ul. Podleśna
  • ul. Podzamcze
  • ul. Polna
  • ul. Porzeczkowa
  • ul. Powstańców Wielkopolskich
  • ul. Poznańska
  • ul. Poziomkowa
  • ul. Przemysława II
  • ul. Przy Dworcu
  • ul. Przy Farze
  • ul. Robotnicza
  • ul. Rynek
  • ul. Rzeczna
  • ul. Sądowa
  • os. Słoneczne
  • ul. Spokojna
  • ul. Sportowa
  • ul. Stanisława Mikołajczyka
  • ul. Starogostyńska
  • ul. Strzelecka
  • ul. Szczepana Kaczmarka
  • ul. Św. Floriana
  • ul. Tkacka
  • ul. Torfowa
  • ul. Topolowa
  • ul. Truskawkowa
  • ul. Wiśniowa
  • ul. Władysława Łokietka
  • ul. Wacława Boratyńskiego
  • ul. Wandy Modlibowskiej
  • ul. Wąska
  • ul. Wichrowa
  • ul. Wielkopolska
  • ul. Willowa
  • ul. Wincentego Witosa
  • ul. Wincentego Dabińskiego
  • ul. Wiosny Ludów
  • ul. Witolda Gombrowicza
  • ul. Władysława Broniewskiego
  • ul. Władysława Kołomłockiego
  • ul. Władysława Reymonta
  • ul. Wojciecha Długoraja
  • ul. Wojska Polskiego
  • ul. Wrocławska
  • ul. Zacisze
  • ul. Zamkowa
  • ul. Zielona

Huby Pijanowskie
Klony
Krajewice
Kunowo
Malewo
Otówko
Siemowo
Stankowo
Stary Gostyń
Witoldowo
Dalabuszki
Daleszyn
Kosowo
Leciejewo
Markowo
Miranowo
Osowo
Ostrowo
Płaczkowo
Sikorzyn
Stężyca
Szczodrochowo
Tworzymirki
Ziółkowo

 

 

parter, pok. nr 1 oraz I piętro, pok. nr 101
tel. 65 300 22 60, 65 300 22 40

kierownik zespołu: Honorata Grzemska - Zastępca Kierownika MGOPS
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 44

 

Do zadań Zespołu Obsługi Klientów należy w szczególności:

  • kompleksowa obsługa klientów w ramach realizowanych zadań ustawowych;
  • udzielanie informacji o zadaniach Ośrodka, a także innych organów i instytucji, mających wpływ na skierowany wniosek klienta;
  • kierowanie klientów do odpowiednich pracowników lub organów i instytucji;
  • ewidencjonowanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Opis świadczenia:

Gmina zabezpiecza schronienie osobom bezdomnym w ośrodkach wsparcia, tj. w schroniskach lub noclegowniach na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawnych.

 

Kto może wnioskować o świadczenie:

Wniosek o skierowanie do schroniska lub noclegowni może złożyć osoba bezdomna, tj. osoba niezamieszkująca w lokalu mieszkalnym w rozumieniu przepisów o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy i niezameldowaną na pobyt stały, w rozumieniu przepisów o ewidencji ludności, a także osoba niezamieszkującą w lokalu mieszkalnym i zameldowana na pobyt stały w lokalu, w którym nie ma możliwości zamieszkania.

Pomoc może być także udzielona z urzędu przez pracownika socjalnego, po wyrażeniu zgody przez osobę bezdomną.

 

Kryteria dochodowe:

Brak kryterium dochodowego.

 

Na jaki okres:

Decyzje wydaje się na czas ustalony przez kierownika Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w porozumieniu ze schroniskiem dla osób bezdomnych / noclegownią wynikającym z indywidualnych potrzeb klienta.
Decyzja wydana jest w ciągu 30 dni od złożenia wniosku, poprzedzona zostaje bezpośrednim skierowaniem osoby bezdomnej do schroniska / noclegowni.

 

Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:


Wniosek należy złożyć w ośrodku pomocy społecznej właściwych dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy.

Wniosek można złożyć tradycyjnie (papierowo) w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)

 

Wymagane dokumenty:

  • Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy – do wglądu.
  • Wniosek osoby lub jej przedstawiciela ustawowego bądź innej osoby, za zgodą osoby zainteresowanej lub jej przedstawiciela ustawowego.
  • Dokumenty potwierdzające dochody oraz inne zaświadczenia wykazujące sytuację materialną, bytową i zdrowotną rodziny, w szczególności:
    • zaświadczenie albo oświadczenie o wysokości wynagrodzenia z tytułu zatrudnienia, zawierające informacje o wysokości potrąconej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie zdrowotne, składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w części finansowanej przez ubezpieczonego oraz składki na ubezpieczenie chorobowe;
    • oświadczenie o dodatkowych dochodach z pracy dorywczej;
    • decyzja właściwego organu w sprawie renty, emerytury, świadczenia przedemerytalnego lub zasiłku przedemerytalnego, emerytury pomostowej oraz renty socjalnej;
    • orzeczenie komisji do spraw inwalidztwa i zatrudnienia wydanego przed dniem 1 września 1997 r., orzeczenie lekarza orzecznika o niezdolności do pracy, niezdolności do samodzielnej egzystencji, orzeczenie komisji lekarskiej;
    • orzeczenie o niepełnosprawności albo orzeczenie o stopniu niepełnosprawności;
    • zaświadczenie lekarskie potwierdzające przewlekłą chorobę;
    • wyrok sądu lub odcinki przekazów pocztowych w przypadku otrzymywania alimentów;
    • zaświadczenie urzędu gminy albo oświadczenie o powierzchni gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych;
    • dokument określający status cudzoziemca w Rzeczypospolitej Polskiej;
    • oświadczenie o stanie majątkowym.

W toku postępowania administracyjnego Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gostyniu może wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy.
Na potrzeby prowadzonego postępowania MGOPS w Gostyniu potwierdza za zgodność z oryginałem kopię otrzymanych dokumentów. Należy jednak podczas składania wniosku okazać pracownikowi oryginał dokumentu.

 

Termin załatwienia sprawy:

Udzielenie schronienia następuje przez przyznanie tymczasowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych albo schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowni.
Konieczne jest zawarcie kontraktu socjalnego z osobą bezdomną w celu wzmocnienia jej aktywności społecznej, wyjścia z bezdomności i uzyskania samodzielności życiowej.

 

Podstawa prawna przyznania świadczenia:

Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 8 kwietnia 2021 r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

Uchwała nr XIII/192/20 Rady Miejskiej w Gostyniu z dnia 17 lutego 2020 r. w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia udzielających schronienia osobom tego pozbawionym, w tym osobom bezdomnym

 

Dokumenty do pobrania:

Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń

 

 

 

I piętro, pok. nr 106
tel. 65 300 22 41

kierownik zespołu: Honorata Grzemska - Zastępca Kierownika MGOPS
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 44

 

Do zadań Zespołu Świadczeń Pomocy Społecznej należy w szczególności:

  • wstępna weryfikacja postępowań administracyjnych;
  • przygotowanie projektów decyzji administracyjnych w zakresie świadczeń przewidzianych w przepisach prawa;
  • przygotowanie dokumentacji do wypłaty świadczeń;
  • sporządzanie ocen, analiz, informacji i sprawozdań z wykonywanych zadań;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Opis świadczenia:

W przypadku gdy osoba zmarła nie posiada rodziny lub rodzina nie wyraża woli sprawienia pogrzebu tej osobie, zadanie to przejmuje gmina. Sprawienie pogrzebu odbywa się w sposób ustalony przez gminę, zgodnie z wyznaniem zmarłego.

Jeżeli po zmarłej osobie, której gmina zorganizowała pogrzeb, przysługuje zasiłek pogrzebowy z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, wówczas organ zwraca się do tejże jednostki z wnioskiem o pokrycie poniesionych kosztów. Do wniosku należy załączyć wszelkie faktury potwierdzające poniesione wydatki w związku z organizacją pogrzebu.

Jeżeli po zmarłej osobie nie przysługuje zasiłek pogrzebowy z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Ośrodek Pomocy Społecznej może domagać się zwrotu poniesionych kosztów z masy spadkowej.

W przypadku pokrycia kosztów pogrzebu przez gminę poniesione wydatki podlegają zwrotowi z masy spadkowej, jeżeli po osobie zmarłej nie przysługuje zasiłek pogrzebowy.

 

Koszty świadczenia:

Gmina pokrywa koszty zorganizowania pogrzebu lub jeżeli jest to możliwe koszty są pokrywane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych na wniosek gminy, jako organu, który bezpośrednio zajmuje się pochówkiem.

 

Kto może wnioskować o świadczenie:

Wniosek o pokrycie kosztów sprawienia pogrzebu może złożyć najbliższa rodzina.
Wniosek o sprawienie pogrzebu i pokrycie kosztów pogrzebu może złożyć także szpital.

 

Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:

Wniosek należy złożyć w ośrodku pomocy społecznej właściwych dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy.
Wniosek można złożyć tradycyjnie (papierowo) w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)

 

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o udzielenie świadczenia
  • skrócony odpis aktu zgonu

W toku postępowania administracyjnego Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gostyniu może wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy.
Na potrzeby prowadzonego postępowania MGOPS w Gostyniu potwierdza za zgodność z oryginałem kopię otrzymanych dokumentów. Należy jednak podczas składania wniosku okazać pracownikowi oryginał dokumentu.

 

Termin załatwienia sprawy:

Udzielenie świadczeń w postaci sprawienia pogrzebu nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.

 

Podstawa prawna przyznania świadczenia:

Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej

Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 8 kwietnia 2021 r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego

 

Dokumenty do pobrania:

Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń

 

Złóż wniosek on-line:

Wnioski można również złożyć przez Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia.

 

II piętro, pok. nr 203 i 205
tel. 65 300 22 49, 65 300 22 59

koordynator zespołu: Adam Nowak
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 49

 

Do zadań Zespołu Wsparcia Rodziny należy w szczególności:

  • analiza sytuacji rodziny i środowiska rodzinnego oraz przyczyn kryzysu w rodzinie przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych;
  • wzmocnienie roli i funkcji rodziny;
  • rozwijanie umiejętności opiekuńczo-wychowawczych rodziny;
  • podniesienie świadomości w zakresie planowania oraz funkcjonowania rodziny;
  • pomoc w integracji i dążeniu do reintegracji rodziny;
  • przeciwdziałanie marginalizacji i degradacji społecznej rodziny;
  • praca socjalna, w tym przeprowadzanie wywiadów środowiskowych;
  • kreowanie nowych form pomocy i samopomocy;
  • pomoc w opracowaniu, wdrożeniu i monitorowaniu strategii rozwiązywania problemów społecznych, programów celowych i projektów socjalnych;
  • realizacja zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, w tym obsługa organizacyjno-techniczna Zespołu Interdyscyplinarnego w Gostyniu;
  • realizacja rządowych programów osłonowo – pomocowych;
  • współdziałanie z organami i jednostkami administracji rządowej i samorządowej, organizacjami pozarządowymi, osobami fizycznymi w zakresie realizowanych zadań;
  • sporządzanie ocen, analiz, informacji i sprawozdań z wykonywanych zadań;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Do zadań Koordynatora Zespołu Wsparcia Rodziny należy w szczególności:

  • nadzór nad bieżącym uaktualnianiem bazy danych systemu „POMOST”, w tym sprawdzanie zgodności naniesionych danych przez podległych pracowników;
  • doskonalenie metod pracy w Zespole Wsparcia Rodziny;
  • nadzorowanie prowadzenia postępowań administracyjnych – sprawdzanie prawidłowości planowanych świadczeń oraz postępowań w ramach procedury „Niebieskie Karty”;
  • przygotowanie materiałów określających potrzeby pomocy społecznej oraz wspierania rodziny;
  • dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej;
  • inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczącej usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
  • współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia;
  • wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień kierownika Ośrodka.

Koordynator Zespołu Wsparcia Rodziny sprawuje bezpośredni nadzór nad Zespołem Wsparcia Rodziny.

 

Opis świadczenia:

Celem działania Centrum Integracji Społecznej (CIS) jest aktywacja zawodowa i społeczna osób podlegających wykluczeniu społecznemu, które ze względu na swoją sytuację życiową nie mogą własnym staraniem zaspokoić swoich podstawowych potrzeb życiowych, znajdują się w sytuacji powodującej ubóstwo oraz uniemożliwiającej lub ograniczającej uczestnictwo w życiu zawodowym, społecznym i rodzinnym.

CIS realizuję reintegrację zawodową i społeczną przez następujące usługi:

  • kształcenie umiejętności pozwalających na pełnienie ról społecznych i osiąganie pozycji społecznych dostępnych osobom niepodlegającym wykluczeniu społecznemu,
  • nabywanie umiejętności zawodowych oraz przyuczenie do zawodu, przekwalifikowanie lub podwyższenie kwalifikacji zawodowych,
  • naukę planowania życia i zaspokajania potrzeb własnym staraniem, zwłaszcza przez możliwość osiągnięcia własnych dochodów przez zatrudnienie lub działalność gospodarczą,
  • uczenie umiejętności i racjonalnego gospodarowania posiadanymi środkami pieniężnymi.

 

Wysokość świadczenia:

Okres próbny w CIS trwa 1 miesiąc. W okresie próbnym oraz w okresie uczestnictwa w zajęciach uczestnik otrzymuje świadczenie integracyjne w wysokości 120% zasiłku dla bezrobotnych.
Świadczenie integracyjne wypłacane jest przez CIS.

Uczestnik CIS zgłaszany jest przez ośrodek pomocy społecznej do ubezpieczenia zdrowotnego na zasadach określonych w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz innych świadczeń określonych w niniejszej ustawie.

 

Kto może wnioskować o świadczenie:

Wnioskować o przyjęcie do programu Centrum Integracji Społecznej mogą:

  • osoby długotrwale bezrobotne (12 miesięcy rejestracji w PUP w przeciągu 24 miesięcy), w tym także studenci studiów zaocznych,
  • niepełnosprawni w stopniu lekkim i umiarkowanym,
  • osoby korzystające z pomocy społecznej,
  • bezdomni realizujący program wychodzenia z bezdomności,
  • osoby uzależnione od alkoholu lub narkotyków po zakończeniu terapii,
  • uchodźcy,
  • osoby zwalniane z zakładów karnych,
  • osoby znajdujące się w ciężkiej sytuacji życiowej, zagrożone wykluczeniem.

Jednakże przyszły uczestnik CIS nie może posiadać prawa do zasiłku dla bezrobotnych, do zasiłku i świadczenia przedemerytalnego, renty strukturalnej, renty z tytułu niezdolności do pracy, emerytury.

 

Kryteria dochodowe:

Brak kryterium dochodowego.

 

Na jaki okres:

Okres uczestnictwa w zajęciach w Centrum może trwać do 11 miesięcy. Jeżeli analiza stanu realizacji programu uzasadnia potrzebę przedłużenia okresu uczestnictwa w zajęciach w CIS, także w przypadku tworzenia spółdzielni socjalnej lub podjęcia działalności gospodarczej przez uczestnika zajęć w CIS, kierownik CIS, na wniosek lub po zasięgnięciu opinii pracownika socjalnego CIS, może przedłużyć okres uczestnictwa w zajęciach do 12 miesięcy.

 

Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:


Wniosek należy złożyć w ośrodku pomocy społecznej właściwych dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy.

Wniosek można złożyć tradycyjnie (papierowo) w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)

 

Wymagane dokumenty:

  • Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy – do wglądu.
  • Wniosek o skierowanie do CIS osoby lub jej przedstawiciela ustawowego bądź innej osoby, za zgodą osoby zainteresowanej lub jej przedstawiciela ustawowego.

W toku postępowania administracyjnego Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gostyniu może wymagać dostarczenia także innych dokumentów, jeżeli jest to niezbędne do rozpatrzenia sprawy.
Na potrzeby prowadzonego postępowania MGOPS w Gostyniu potwierdza za zgodność z oryginałem kopię otrzymanych dokumentów. Należy jednak podczas składania wniosku okazać pracownikowi oryginał dokumentu.

 

Termin załatwienia sprawy:

Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do zasiłku okresowego kończy się wydaniem decyzji administracyjnej w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku wraz z wymaganą dokumentacją. W przypadku konieczności przeprowadzenia szczegółowego postępowania administracyjnego termin załatwienia sprawy może ulec wydłużeniu.
Decyzję administracyjną o skierowaniu lub odmowie skierowania do CIS, wydaje się po przeprowadzeniu rodzinnego wywiadu środowiskowego. Wywiad przeprowadzany jest w terminie 14 dni roboczych od dnia powzięcia wiadomości o konieczności jego przeprowadzenia. W sprawach niecierpiących zwłoki, wymagających pilnej interwencji pracownika socjalnego ośrodka pomocy społecznej, wywiad przeprowadza się niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia powzięcia wiadomości o potrzebie przyznania świadczenia z pomocy społecznej. Wywiad przeprowadza się w miejscu zamieszkania osoby zainteresowanej lub rodziny albo w miejscu jej pobytu. Celem tej czynności jest zdiagnozowanie sytuacji życiowej rodziny/osoby ubiegającej się o przyznanie pomocy, tj. jej sytuacji osobistej, rodzinnej, zawodowej, materialnej, zdrowotnej etc.

 

Podstawa prawna przyznania świadczenia:

Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 8 kwietnia 2021 r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego

Ustawa z dnia 13 czerwca 2003r. o zatrudnieniu socjalnym

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

 

Dokumenty do pobrania:

Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń

 

Złóż wniosek on-line:

Wnioski można również złożyć przez Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia.