Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gostyniu informuje o możliwości dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928).
  • Zarządzenie Nr K.021.10.2025 Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyniu z dnia 8 stycznia 2025 roku w sprawie wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Gostyniu.

Sygnalistą jest osoba fizyczna, która zgłasza lub ujawnia publicznie informacje o naruszeniu prawa uzyskane w kontekście związanym z pracą, w tym:

  1. pracownik,
  2. pracownik tymczasowy,
  3. osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej,
  4. przedsiębiorca,
  5. prokurent,
  6. akcjonariusz lub wspólnik,
  7. członek organu osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej,
  8. osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy,
  9. stażysta,
  10. wolontariusz,
  11. praktykant,
  12. funkcjonariusz w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i służby Więziennej i ich rodzin,
  13. żołnierz w rozumieniu art. 2 pkt 39 ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny.

Przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego mogą być informacje o naruszeniu prawa dotyczące:

  1. korupcji,
  2. zamówień publicznych,
  3. usług, produktów i rynków finansowych,
  4. przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
  5. bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami,
  6. bezpieczeństwa transportu,
  7. ochrony środowiska,
  8. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego,
  9. bezpieczeństwa żywności i pasz,
  10. zdrowia i dobrostanu zwierząt,
  11. zdrowia publicznego,
  12. ochrony konsumentów,
  13. ochrony prywatności i danych osobowych,
  14. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych,
  15. interesów finansowych Skarbu Państwa RP, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej,
  16. rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych,
  17. konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1-16.

Zgłoszenia wewnętrzne mogą być dokonywane w formie listownej na adres:
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń z dopiskiem „Pełnomocnik ds. zgłoszeń, nie otwierać” (tylko podanie w treści pisma danych osobowych i preferowanej formy kontaktu pozwoli osobie przyjmującej zgłoszenie na kontakt z sygnalistą).

Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:

  1. dane sygnalisty – imię, nazwisko, adres do kontaktu i preferowaną formę kontaktu,
  2. dane osób, które dopuściły się naruszenia prawa, tj. imię, nazwisko, stanowisko, miejsce pracy,
  3. opis nieprawidłowości oraz ich daty.

W załącznikach poniżej do pobrania - wzór zgłoszenia wewnętrznego oraz zarządzenie w sprawie wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych

 

 

 

Data wpływu Numer Przedmiot wniosku Wniosek Komórka prowadząca Data odpowiedzi Odpowiedź Forma odpowiedzi
22.04.2025

K.0139.1.2025

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. działań w zakresie aktywizacji osób na rynku pracy

wniosek K 24.04.2025 odpowiedź Elektronicznie
19.12.2023

K.0139.5.2023

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. osób niepełnosprawnych korzystających ze wsparcia ośrodka pomocy społecznej z terenu powiatu gostyńskiego

wniosek K, DPS 08.01.2024 odpowiedź Pisemnie
28.08.2023 K.0139.4.2023  Wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. systemów informacji prawnej wniosek  K

29.08.2023

odpowiedź Elektronicznie
20.07.2023 K.0139.3.2023

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. Krajowych Ram Interoperacyjności 

wniosek  K

25.07.2023

odpowiedź Elektronicznie
13.03.2023

K.0139.2.2023

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
dot. osób korzystających ze świadczeń ośrodka zamieszkujących na terenie ogródków działkowych

wniosek K, DPS  14.03.2023 odpowiedź Elektronicznie
23.01.2023 K.0139.1.2023

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
dot. dodatku węglowego

 
wniosek K, DZS  24.01.2023 odpowiedź Elektronicznie
09.11.2022 K.0139.1.2022  Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
dot. ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem i przepływem danych osobowych (weryfikacja prawidłowego wyznaczania IDO)
wniosek  K 18.11.2022 odpowiedź Elektronicznie

 

 

 

 

Gdzie można złożyć wniosek

  • osobiście do Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)
  • listownie na adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń
  • na skrzynkę ePUAP
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • za pomocą faxu – 65 572 39 11


Termin załatwienia sprawy

Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie 14 dni podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.


Opłaty

Bezpłatnie, z wyjątkiem sytuacji, gdy udostępnienie informacji publicznej, skutkować będzie poniesieniem przez Ośrodek dodatkowych kosztów, związanych z koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, pracownik może wysłać w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku pismo do wnioskodawcy z informacją o wysokości opłaty oraz sposobie jej wniesienia.


Tryb odwoławczy

Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji przez organ władzy publicznej następują w drodze decyzji.
W przypadku decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej lub decyzji o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji odwołanie składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.


Dodatkowe informacje

  • Informacje publiczne będące w posiadaniu Ośrodka i niezamieszczone w BIP Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyniu udostępniane są każdemu, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego.
  • Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku. Jeżeli informacja nie może być udostępniona niezwłocznie, obowiązuje wniosek.
  • Wnioskodawca może złożyć wniosek bez korzystania z przygotowanego druku, pod warunkiem, że zawiera on niezbędne elementy umożliwiające udzielenie i przekazanie odpowiedzi.

 
Dokumenty do pobrania

 

Podstawy prawne

  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1)
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. 2018, poz. 1000 ze zm.)

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Gostyniu jest Miejsko – Gminny Ośrodku Pomocy Społecznej z siedzibą w Gostyniu przy ul. Wrocławskiej 250, 63-800 Gostyń

Inspektor Ochrony Danych Osobowych

Inspektorem Ochrony Danych w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Gostyniu jest Pani Monika Leśniarek. Z Inspektorem można kontaktować się za pomocą poczty elektronicznej – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., telefonicznie pod numerem 65 300 22 57, fax 65 572 39 11, pisemnie lub osobiście w godzinach pracy Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Przetwarzanie danych osobowych

Przetwarzanie danych osobowych oznacza jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.

Przesłanki przetwarzania danych osobowych

Na przetwarzanie danych osobowych pozwalają:

  • zgoda osoby
  • wykonanie lub zawarcie umowy,
  • prawny obowiązek,
  • żywotne interesy,
  • zadanie publiczne, władza publiczna,
  • prawnie uzasadniony interes administratora lub strony trzeciej.

 

Klauzule  informacyjne:

Klauzula informacyjna - pracownicy

Klauzula informacyjna - kandydaci do pracy

Klauzula informacyjna - osoby ubiegające się o świadczenia z ZFŚS

Klauzula informacyjna - stażyści

Klauzula informacyjna - praktykanci

Klauzula informacyjna - wolontariusze

Klauzula informacyjna - osoby realizujące prace społecznie użyteczne

Klauzula informacyjna - osoby wykonujące czynności w ramach umów cywilnoprawnych

Klauzula informacyjna - kontrahenci, osoby ich reprezentujące oraz wskazane do kontaktu

Klauzula informacyjna - uczestnicy postępowań o zamówienia publiczne

Klauzula informacyjna - nadawcy i odbiorcy korespondencji

Klauzula informacyjna - osoby składające skargi i wnioski

Klauzula informacyjna - osoby składające petycje

Klauzula informacyjna - osoby składające wnioski o udostępnienie informacji publicznej

Klauzula informacyjna - osoby składające wnioski o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, osoby zgłaszające brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej oraz osoby ubiegające się o zapewnienie dostępności cyfrowej

Klauzula informacyjna - osoby, do których zastosowanie mają Standardy Ochrony Małoletnich

Klauzula informacyjna - pomoc społeczna

Klauzula informacyjna - wspieranie rodziny i piecza zastępcza

Klauzula informacyjna - przemoc domowa

Klauzula informacyjna - pomoc materialna dla uczniów

Klauzula informacyjna - dodatki mieszkaniowe

Klauzula informacyjna - dodatki energetyczne

Klauzula informacyjna - dodatek gazowy (refundacja podatku VAT)

Klauzula informacyjna - bon energetyczny

Klauzula informacyjna - świadczenia rodzinne

Klauzula informacyjna - świadczenia wychowawcze

Klauzula informacyjna - świadczenia "Za życiem"

Klauzula informacyjna - zasiłek dla opiekuna

Klauzula informacyjna - świadczenia alimentacyjne

Klauzula informacyjna - dłużnicy alimentacyjni

Klauzula informacyjna - wydawanie zaświadczeń w ramach programu "Czyste powietrze"

Klauzula informacyjna - monitoring wizyjny

Klauzula informacyjna - osoby odwiedzające stronę internetową i Biuletyn Informacji Publicznej

Klauzula informacyjna - Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”

Klauzula informacyjna - Program „Opieka wytchnieniowa”

 

Karina Mietlińska - kierownik MGOPS
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 45

Honorata Grzemska - z-ca kierownika MGOPS
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 44


Izabela Orzechowska
 - główny księgowy

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 51


Dorota Frost
koordynator Działu Pomocy Społecznej

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 58


Adam Nowak
koordynator Zespołu Wsparcia Rodziny
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel. 65 300 22 49

 

Podkategorie

Na tej stronie znajdą Państwo Statut Naszego Ośrodka oraz przepisy wewnętrzne regulujące różne aspekty działania Naszej Instytucji.

Więcej o: Statut i regulaminy

Kontrola zarządcza to ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.

Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie zgodności działalności jednostki z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działania, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów, przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania, efektywności i skuteczności przepływu informacji oraz zarządzania ryzykiem.

Więcej o: Kontrola zarządcza

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej realizuje zadania własne i zlecone gminie związane bezpośrednio i pośrednio z pomocą społeczną zapisane w ustawie o pomocy społecznej i aktach wykonawczych do ustawy.

Więcej o: Sprawozdania

Sprawozdania finansowe MGOPS, w tym sprawozdania finansowe z realizacji projektów finansowanych ze źródeł publicznych.

Więcej o: Sprawozdania finansowe

Ta część Biuletynu przeznaczona jest na publikację dokumentacji przebiegu i efektów kontroli, wystąpień pokontrolnych oraz stanowisk, wniosków i opinii podmiotów je przeprowadzających.

Więcej o: Protokoły z kontroli

Na tej stronie znajdą Państwo odnośniki do informacji, które mogą pomóc w korzystaniu z Biuletynu Informacji Publicznej Naszej Instytucji.

Więcej o: Pomoc BIP