Opis świadczenia:

Od dnia 1 stycznia 2014 r. MGOPS wypłaca dodatek energetyczny. Zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 833 ze zm.) wprowadzony został zryczałtowany dodatek energetyczny – jako forma pomocy przeznaczona dla osób otrzymujących dodatek mieszkaniowy – mająca na celu częściową rekompensatę kosztów zakupu energii elektrycznej.

 

Wysokość świadczenia:

Wysokość świadczenia uzależniona jest od liczby osób zamieszkujących w lokalu.

Minister Energii ogłasza, w terminie do dnia 30 kwietnia każdego roku, w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”, wysokość dodatku energetycznego na kolejne 12 miesięcy (Monitor Polski z 2020 r. poz. 374).

Wysokość dodatku energetycznego obowiązująca od 1.05.2020 r. do 30.04.2021 r. wynosi odpowiednio:

  • dla gospodarstwa jednoosobowego – 10,94 zł miesięcznie,
  • dla gospodarstwa składającego się z 2 do 4 osób – 15,19 zł miesięcznie,
  • dla gospodarstw składających się z co najmniej 5 osób – 18,23 zł miesięcznie.

 

Kto może wnioskować o świadczenie:

O świadczenie może wnioskować osoba, której:

  • przyznano dodatek mieszkaniowy
  • ma zawartą umową kompleksową lub umową sprzedaży energii elektrycznej z przedsiębiorstwem energetycznym
  • zamieszkuje w miejscu dostarczania energii elektrycznej.

 

Kryteria dochodowe:

Warunkiem otrzymania dodatku energetycznego jest posiadanie ustalonego prawo do dodatku mieszkaniowego.

 

Na jaki okres:

Dodatek energetyczny przyznajemy na taki okres, na jaki przyznano dodatek mieszkaniowy

 

Gdzie i kiedy należy złożyć wniosek:

Wniosek o ustalenie prawa dodatku energetycznego składa się w urzędzie gminy lub miasta właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby w dowolnym momencie.
Wniosek należy złożyć w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń - Biuro Obsługi Klienta, pok. nr 1 (parter)

 

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o przyznanie dodatku energetycznego
  • zgoda na wykorzystanie numeru telefonu
  • kopia umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej, której stroną jest osoba pobierająca dodatek mieszkaniowy (oryginał do wglądu)

 

Termin załatwienia sprawy:

Decyzja przyznająca prawo do dodatku energetycznego powinna być wydana w ciągu miesiąca licząc od dnia złożenia wniosku.

 

Termin wypłaty świadczenia:

Dodatek energetyczny wypłaca się odbiorcy wrażliwemu energii elektrycznej do dnia 10 każdego miesiąca z góry, z wyjątkiem miesiąca stycznia, w którym dodatek energetyczny wypłaca się do dnia 30 stycznia danego roku.

 

Podstawa prawna przyznania świadczenia:

Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 833 ze zm.)

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.)

Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t,j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2133)

 

Dokumenty do pobrania:

Dokumenty dostępne są także w Biurze Obsługi Klienta - pok. nr 1, MGOPS, ul. Wrocławska 250, 63-800 Gostyń

 

Złóż wniosek on-line:

Wnioski można również złożyć przez Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia.